אצל אדם בריא, תהליך ההזעה משרת את המטרה של ויסות טמפרטורת הגוף כדי לשמור על הומאוסטזיס – מצב פנימי מאוזן.

הזעת יתר מאופיינת ברמת הזעה מוגברת שאינה קשורה בהכרח לטמפרטורת הגוף, תנאי מזג אוויר חיצוניים או מאמץ גופני. היא מתרחשת משום שבלוטות הזיעה של מערכת העצבים הסימפתטית מופעלות יתר על המידה, מה שמוביל להזעה חריגה ומוגזמת בחלקי גוף ספציפיים, לרבות הזעת יתר של כפות הידיים, בתי השחי, כפות הרגליים ועוד. 

תופעה זו עלולה להוביל לתסכול, מבוכה, חוסר ביטחון, אי נוחות והשפעה משמעותית על איכות החיים של הסובלים ממנה. מראה הרטיבות, הניחוח הלא נעים וחוסר היכולת לגעת בחפצים או באנשים בלי להרטיב אותם בזיעה, עלולים לגרום לסובלים מהזעת יתר להסתגר ולהימנע מאינטראקציות עם אנשים אחרים או מפעילויות הדורשות אחיזת חפצים לאורך זמן.

הגורמים להזעת יתר

גנטיקה

כמו תכונות פיזיות ופסיכולוגיות רבות אחרות, הזעת יתר מקומית עלולה להיות גנטית – הסבירות לחוות הזעת יתר עולה אם גם בן משפחה סובל ממנה. זוהי הסיבה השכיחה ביותר להופעת הזעת יתר וכפי שנסביר מיד, אפשר לטפל בה בקלות יחסית, בשיטות המתקדמות של המרכז הרפואי VIV.

מצבים נוספים עלולים לגרום להזעת יתר, שהיא לא תמיד מקומית. למשל:

מצבים רפואיים

הזיעה מופרשת דרך בלוטות הזיעה הקיימות בעור וברקמות התת עוריות. מצבים רפואיים מסוימים כמו מחלת פרקינסון, סוכרת, בעיות בבלוטת התריס, עודף משקל וכו' יכולים להשפיע על בלוטות אלו ולהוביל לייצור יתר של זיעה באזורי גוף שונים. בנוסף, תרופות מסוימות יכולות להשפיע על מנגנון ההזעה של הגוף, כולל תרופות נוגדות דיכאון ותרופות ללחץ דם.

מין וגיל

הזעת יתר שכיחה יותר אצל גברים, אם כי נשים רבות מתמודדות עם בעיה זו. נתון זה אינו כולל נשים במהלך גיל המעבר אשר כמעט תמיד חוות הזעה מוגברת בגוף. 

מתח וחרדה

תחושות ממושכות של מתח או חרדה עלולות להגביר את רמות האדרנלין בגוף, להשפיע על בלוטות הזיעה ולהוביל להזעת יתר בכפות הידיים או בחלקי גוף אחרים במהלך או לאחר מצבי לחץ.

עם זאת, הזעת יתר היא כאמור אינה גזרת גורל וכיום אפשר לעבור טיפוליים יעילים ומשוכללים נגד התופעה.

טיפול בהזעת יתר בבית השחי – MiraDry

מכשיר ה MiraDry הוא פרי פיתוח ייחודי למרכז הרפואי VIV, מאושר על-ידי ה FDA ומציע פתרון פורץ דרך להזעת יתר בבית השחי. טכנולוגיה חדשנית זו משתמשת באנרגיה אלקטרומגנטית כדי למקד ולחסל לצמיתות בלוטות זיעה באזור בית השחי. היא מספקת פתרון מתמשך להזעת יתר ללא צורך בניתוח פולשני הכרוך גם בסיכונים ובתופעות לוואי. 

הטיפול ב MiraDry מהיר יחסית, לוקח בדרך כלל כשעה ומבוצע בהרדמה מקומית כדי למזער את אי הנוחות. המכשיר מספק אנרגיה אלקטרומגנטית מבוקרת במדויק לאזור שבו נמצאות בלוטות הזיעה, מחמם ומנטרל אותן בלי לפגוע ברקמות שמסביב.

התוצאות הן מידיות וארוכות טווח. מאחר שבלוטות הזיעה אינן מתחדשות, הפחתת ההזעה היא משמעותית וקבועה. בנוסף, האופי הלא פולשני של ההליך מאפשר למטופלים לחזור לשגרה זמן קצר לאחר הטיפול.

המרכז הרפואי VIV בולט כמרכז הרפואי היחיד בישראל שביצע בהצלחה מעל 22,000 טיפולי MiraDry, זכה להכרה בין-לאומית ולדירוג DIAMOND PROVIDER היוקרתי למספר הטיפולים הגבוה בארץ. 

טיפול בהזעת יתר בכפות הידיים – PalmaDry

מכשיר ה-PalmaDry, שפותח על ידי המרכז הרפואי VIV, מייצג התקדמות משמעותית בטיפול בהזעת יתר, המתמקד במיוחד בכפות הידיים והרגליים. PalmaDry משתמש בטכנולוגיית iontophoresis, המשתמשת בזרם חשמלי מתון כדי להפחית את פעילות בלוטות הזיעה ביעילות.

טכנולוגיה זו אינה חדשה, אך שוכללה לשימוש מיטבי במרכז הרפואי VIV, במכשיר ה PalmaDry. הטיפול כולל העברת זרם חשמלי ברמה נמוכה דרך רפידות ספוגות מים, במטרה להפחית את פעילות בלוטות הזיעה. תהליך זה ממוקד, יעיל ומציע פתרון עם מינימום תופעות לוואי וללא תלות בתרופות או חומרים כימיים.

האופי הידידותי למשתמש של מכשיר ה-PalmaDry הופך אותו לנגיש לשימוש קליני וגם לשימוש ביתי. במהלך הטיפול, אנשים מניחים את ידיהם או רגליהם בתוך המכשיר ונשארים כך למשך 20 עד 30 דקות. ניתן להתאים בקלות את עוצמת הזרם החשמלי באמצעות לוח בקרה פשוט, מה שמבטיח נוחות לאורך כל התהליך.

טיפול בהזעת יתר באמצעות בוטוקס

בוטולינום טוקסין, הידוע בכינויו בוטוקס, משרת מגוון רחב של מטרות רפואיות ואסתטיות, כולל טיפול בהזעת יתר מקומית, בין השאר בכפות הידיים, המצח, הקרקפת, בחזה ועוד.

במהלך הטיפול מוזרק בוטוקס לבלוטות הזיעה, למעשה עוצר את פעילותן ומונע עוד הזעת יתר. התהליך כולו אורך דקות ספורות בלבד ומאפשר למטופלים לחזור לפעילות היום-יומית באופן מיידי, ללא הכנות מיוחדות או שינויים בשגרה.

במרכז הרפואי VIV מקפידים על שימוש במחט עדינה במיוחד בטיפולי בוטוקס נגד זיעת יתר. השימוש במחט זו ממזער את אי הנוחות במהלך הטיפול. במקביל, החומרים האיכותיים והבטוחים המשמשים בהזרקות, מבטיחים שתופעות הלוואי מסתכמות בדרך כלל בשטפי דם זעירים ובנפיחות זמניות קלות בלבד במקום ההזרקה, אשר בדרך כלל חולפות תוך מספר ימים. 

מאפיינים אלו הפכו את הבוטוקס לטיפול מרכזי בהזעת יתר, המוכר בזכות יעילותו, בטיחותו והיעדר תופעות לוואי חמורות. ניתן לבצע אותו כמעט על כל חלק בגוף הסובל מהזעת יתר והוא מספק תוצאות מידיות ומעולות. 

עם זאת, חשוב לציין כי השפעות הבוטוקס הן זמניות ובדרך כלל דועכות לאחר מספר חודשים-חצי שנה, מה שמצריך טיפול חוזר. 

המרכז הרפואי VIV מציע מבחר טיפולים להזעת יתר

בשלב זה קל להבין כי הזעת יתר בבית השחי, בכפות הידיים או בכפות הרגליים, כתמי רטיבות וריח רע, הם לא דברים ש "צריך ללמוד לחיות איתם". כיום, ההתקדמות הטכנולוגית ועלייתן של שיטות טיפול שונות, מאפשרות להתגבר על בעיות הזעת היתר ולפתור אותן אחת ולתמיד.

במרכז הרפואי VIV תמצאו מבחר שיטות לטיפול בהזעת יתר, בין השאר באמצעות מכשירים בלעדיים ל VIV, כמו PalmaDry ו MiraDry והזרקות בוטוקס במידת הצורך.

המרכז הרפואי VIV מחויב לספק טיפולים יעילים ומוכחים קלינית להזעת יתר. לכם רק נותר לקבוע תור ולשדרג את איכות החיים שלכם, ללא הזעת יתר מעיקה ומביכה.