כשהטמפרטורה עולה והשמש יוצאת, אנשים רבים מצפים ליהנות ממזג האוויר החם ולהשתתף בפעילויות קיץ מרעננות. אולם עבור מי שסובל מהזעת יתר, תקופה זו עשויה להיות מאתגרת ומורכבת מאד.
הזעת יתר היא מצב רפואי הפוגע במיליוני אנשים ברחבי העולם ויכול להיות בעל השפעה משמעותית על חיי היומיום שלהם. למרבה המזל, קיימים טיפולים יעילים המשתמשים בטכנולוגיה מתקדמת שמסייעת להתמודד ולרפא את הבעיה. אם אתם סובלים מהזעת יתר וחולמים להפטר ממנה לצמיתות, המשיכו לקרוא על הבשורה שמביא איתו המרכז הרפואי VIV Clinic.

 

הזעת יתר סיבות והסבר רפואי לתופעה

בגוף בריא, אחת ממטרותיו של מנגנון ההזעה היא לווסת את טמפרטורת הגוף ולשמור עליו מאוזן. הזעת יתר, הידועה גם בשמה הרפואי: palmar hyperhidrosis מאופיינת כהזעה מוגברת שאינה קשורה בהכרח לחום הגוף, למזג האוויר או לפעילות גופנית והיא עשויה להופיע באזורים שונים בגוף: הזעת יתר בכפות הידיים, הזעת יתר בבית השחי, הזעת יתר בכפות הרגליים, הזעה במצח או בפנים ועוד. כמו כן, הזעת יתר עשויה להתרחש במצבים ספציפיים לאורך היום, לדוגמה הזעת יתר בלילה, הזעת יתר במפגש עם אנשים ועוד.

תופעה זו עלולה לגרום למצבי תסכול, מבוכה, חוסר ביטחון, חוסר נוחות ופגיעה ממשית באיכות החיים של הסובלים ממנה. מקור התופעה עשוי לנבוע מגורמים שונים:

מצבים רפואיים

הזעה מופרשת דרך בלוטות זיעה הקיימות בעור וברקמה התת-עורית. ישנם מצבים רפואיים מסוימים, כמו מחלת פרקינסון, סוכרת, בעיות בבלוטת התריס ועוד, המשפיעים על בלוטות אלו וגורמים לייצור עודף של זיעה בחלקים שונים בגוף. כמו כן, ישנן תרופות בעלות השפעה על מנגנון הזעה של הגוף, כמו תרופות נוגדות דיכאון ותרופות לאיזון לחץ הדם.

גנטיקה

כמו הרבה תופעות פיזיות ופסיכולוגיות אחרות, גם התופעה של הזעת יתר עשויה להיות חלק מגנטיקה ולעבור בתורשה מאחד ההורים. כאשר מישהו מבני המשפחה סובל מהזעת יתר בגוף, השכיחות שגם אתם תסבלו ממנה גדלה.

מגדר וגיל

הזעת יתר נפוצה יותר אצל גברים, אם כי יש לא מעט נשים שמתמודדות עם הבעיה. סטטיסטיקה זו אינה כוללת נשים בגיל המעבר אשר כמעט תמיד יחוו הזעת יתר בגוף. גם בכך ניתן לטפל אולם חשוב לדעת שאצל נשים בגיל זה, קיים סיכוי גבוה שהתופעה תחלוף כעבור זמן.

לחץ וסטרס

תחושות לחץ או סטרס אשר נחוות באופן ממושך מזיקות מאד לבריאות. מתח וחרדה עשויים להגביר את רמת האדרנלין בגוף ובכך להשפיע על בלוטות הזעה ולהוביל להתפתחותה של תופעת הזעת יתר בכפות הידיים או בחלקים אחרים בגוף, בזמן המתח או אחריו.

 

טיפול בהזעת יתר

לאורך השנים ועם התפתחות המחקר והטכנולוגיה, שיטות  עברו שינויים ותהפוכות. בעבר, טיפול בהזעת יתר בכפות הידיים כלל ניתוח בו נותקו עצבים ספציפיים בחלל בית החזה, אך ניתוח זה היווה פתרון רק לאזור הידיים והוביל לתופעה הנקראת הזעה מפצה, בה הגוף מפריש זיעת יתר באזורים אחרים. ניתוח זה קיים גם היום אך הוא מומלץ פחות ומטופלים רבים בוחרים שלא לעבור אותו בשל תופעת ההזעה המפצה.
שיטת טיפול נוספת ופופולרית היא טיפול בהזעת יתר בעזרת בוטוקס. הזרקת הבוטוקס היא פתרון רחב לאזורים רבים בגוף, כיוון שניתן לשלוט ולבחור באזור ממוקד ולהפחית את הזעת היתר שמופיעה בו. במשך שנים אנשים בחרו בטיפול הכולל הזרקת בוטוקס בבית השחי או במקומות אחרים שבהם הזעת היתר הייתה בולטת, אולם טיפול זה מצריך שימוש בכמות גדולה של בוטוקס, בהתאם לגודל האיבר, מה שמייקר מאד את ההליך. בנוסף לכך, יש צורך לחזור ולחדש את הבוטוקס כדי לשמר את התוצאות.
בשנים האחרונות המרכז הרפואי VIV Clinic הגיע לפריצת דרך משמעותית על-ידי טכנולוגיות ומכשור עדכני לטיפול ממוקד בהזעת יתר בכפות הידיים והרגליים ובהזעת יתר בבית השחי.

 

טיפול בהזעת יתר בבית השחי 

במרכז רפואי VIV Clinic תמצאו טיפול מחליף ניתוח, יעיל וממוקד, נגד הזעת יתר בבית השחי. המכשיר החדשני MiraDry אשר מטפל באופן מוחלט וקבוע בבלוטות הזעה ובהפרשת ריחות מאזור בית השחי. הטיפול מקומי ומתגבר על תופעת ההזעה המפצה, מתבצע על-ידי מומחי VIV Clinic וכרוך בתופעות לוואי מינימליות

 

טיפול בהזעת יתר בכפות הידיים והרגליים

המכשיר PalmaDry תוכנן באופן ספציפי לספק טיפול בהזעת יתר בכפות הידיים והרגליים, אזורים שבהם התופעה נפוצה במיוחד. המכשיר משתמש בטכנולוגיית יונטופורזיס המשדרת זרם חשמלי קטן ובכך מפחיתה את פעילות בלוטות הזיעה.

מדובר במכשיר קל ונוח לשימוש המספק זרם חשמלי ברמה נמוכה העובר דרך מים, חודר לעור ומטפל בבעיה באופן ממוקד ויעיל, עם תופעות לוואי מינימליות וללא תלות בתרופות או בחומרים כימיים. במהלך הטיפול, מניחים את כפות הידיים או הרגליים בתוך המכשיר הייחודי, שולטים בעוצמת הזרם החשמלי בעזרת לוח בקרה פשוט ויושבים נינוחים עד לסיום הטיפול שנמשך 30-20 דקות.

 

תוצאות הטיפול בהזעת יתר

הוכח כי הטכנולוגיה של מכשירי PalmaDry ו MiraDay יעילה ביותר ומטפלת היטב בתופעת הזעת יתר בכפות הידיים והרגליים. במחקרים קליניים, למעלה מ – 90% מהמטופלים דיווחו על ירידה משמעותית בהזעה לאחר השימוש במכשיר PalmaDry  אשר מאפשר, אודות ליעילותו, חזרה מהירה לשגרת חיים נטולת הזעת יתר מביכה ומטרידה. הטיפול בטוח, לא פולשני, ובעל תופעות לוואי מינימליות, מה שהופך אותו לאופציה מצוינת עבור אלו הסובלים מהתופעה ומעוניינים בטיפול משתלם ויעיל לטווח ארוך, שיאפשר להם ליהנות מקיץ קליל ונטול דאגות.