הזעת יתר היא מצב רפואי המשפיע על מיליוני בני אדם בכל העולם. בין שמדובר בהזעת יתר ברגליים, הזעת יתר בכפות הידיים, הזעת יתר בבתי השחי, בפנים או בכל אזור אחר, מדובר במצב עלול לגרום לאי נוחות ומבוכה, לדרדר את הביטחון העצמי ולהוריד את איכות החיים. למרבה המזל, טכנולוגיות מתקדמות הובילו ליצירת פתרונות חדשים להזעת יתר ואלה מאפשרים למי שסובל מהתופעה לחיות חיים נעימים ונוחים יותר.

טיפול תרופתי

לצורך טיפול בהזעת יתר קיים מגוון רחב למדי של תרופות.

אנטי-פרספירנטים ללא מרשם יכולים לסייע בהפחתת הזיעה במקרים קלים. לעומתם, אנטי-פרספירנטים במרשם דוגמת דריסול (Drysol) והיפרקר (hypercare) מכילים ריכוז גבוה יותר של אלומיניום כלוריד ולפיכך עתידים להיות יעילים יותר. תרופה נוספת המשמשת לטיפול בהזעת יתר היא גליקופירולט (glycopyrrolate). תרופה זו פועלת על ידי חסימת האותות הכימיים שמעוררים את בלוטות הזיעה. אף על פי שטיפול תרופתי יכול להיות יעיל, החיסרון שלו הוא נטילה קבועה של כימיקלים וצריכה של חומרים שאמנם מבצעים שינויים בגוף כדי לעצור את התופעה של הזעת יתר, אך גם עלולים להזיק לבריאות בטווח הארוך.

תהליכים כירורגיים

עוד אפשרות שהייתה נפוצה בעבר לטיפול בתופעה של הזעת יתר היא הליך כירורגי ייעודי. אחד מהתהליכים האלה נקרא סימפטקטומיה טורקוסקופית. במסגרת התהליך נחתך או מוסר צבר העצבים השולט על יצור הזיעה באזור הנבחר. התהליך מתבצע בדרך כלל תחת הרדמה מלאה והוכח כיעיל בהפחתת תופעות של הזעת יתר. הליך ניתוחי נוסף העשוי להיות יעיל בטיפול בהזעת יתר הוא הסרת בלוטות זיעה. בתהליך זה מוסרות בלוטות הזיעה באזור הנבחר. התהליך מבוצע בהרדמה חלקית וגם הוא יעיל בהפחתת זיעה.

למרות שכל הטיפולים הללו יעילים לטיפול בהזעת יתר, הם אינם נטולי סיכונים. תרופות גורמות לתופעות לוואי דוגמת יובש בפה ועצירות וגם התערבות כירורגית עשויה לגרום לנפיחות ולכאב.

נקודה נוספת שיש לשקול היא העלות: חלק מהטיפולים הללו יקרים למדי ולא תמיד מכוסים על ידי קופות החולים. אם בחרתם לטפל בבעיית הזעת היתר שלכם באמצעות אחת הפרוצדורות לעיל, אנא התייעצו עם איש מקצוע שידע לכוון אתכם ולהמליץ לכם על הטיפול הטוב והמתאים ביותר למצבכם.

הטכנולוגיות המודרניות לטיפול בהזעה מוגברת

סובלים מהזעת יתר? מסתובבים עם כתמי זיעה? סובלים מזיעה מוגברת בבית השחי, כפות הידיים או כפות הרגליים? זה הזמן להכיר את הטכנולוגיות החדשניות והיעילות ביותר לטיפול בהזעת יתר.

בוטוקס

זריקות בוטוקס הן טיפול פופולרי להזעת יתר והן נמצאות בשימוש זה שנים רבות. טיפול בבוטוקס כולל הזרקת כמות מזערית של רעלן הבוטוליניום לתוך העור וזאת במטרה לחסום את העצבים המעודדים ייצור זיעה.

בוטוקס הוא אמצעי יעיל במיוחד לטיפול בבעיית הזעת יתר בבתי השחי, בכפות הידיים ובכפות הרגליים. התהליך אורך לא יותר משלושים דקות ומקל על תופעות של הזעת יתר לתקופה של עד שישה חודשים. את השפעות הבוטוקס ניתן לראות תוך מספר ימים מיום ביצוע הטיפול. מטופלים עשויים לחוות תופעות לוואי קלות דוגמת נפיחות או כאב, אך התופעות הללו אורכות ימים בודדים בלבד. החיסרון המשמעותי בבוטוקס הוא הצורך לחזור על התהליך באופן קבוע על-מנת לשמר את התוצאות. כמו כן, יש צורך בכמות גדולה של חומר כדי לטפל בתופעה של הזעת יתר, מה שמייקר את הטיפול.

טיפול בלייזר

טיפול בלייזר הוא עוד טכנולוגיה מתקדמת המשמשת לטיפול בהזעת יתר. הטיפול מערב שימוש בקרן לייזר לצורך השמדת בלוטות הזיעה. טיפול בלייזר הוא אפקטיבי במיוחד לטיפול בהזעת יתר בכפות הידיים, בכפות הרגליים ובבתי השחי. התהליך אורך כשעה אך החיסרון שלו גלום בכך שהוא מספק הקלה מיידית לתקופה של שנה או שנתיים בלבד. לאחר מכן, יש לחזור על סדרת הטיפולים היקרה.

 MiraDryו PalmaDry – הטכנולוגיה האולטימטיבית

מכשירי MiraDry ו PalmaDry, מציעים טיפול בהזעת יתר באמצעות טכנולוגיה משוכללת. המכשירים משתמשים באנרגיה אלקטרומגנטית כדי להשמיד את בלוטות הזיעה בבתי השחי, עם אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד. הפרוצדורה, שנוסתה ואושרה על ידי הFDA (מנהל התרופות והמזון האמריקאי), הראתה אפקטיביות בהפחתת יצור הזיעה, של עד 100% אחוז.

MiraDry ו PalmaDry פועלים על ידי שחרור אות אלקטרומגנטי לבלוטות הזיעה בבתי השחי – אות שמחמם והורס את בלוטות הזיעה. ברגע שבלוטות הזיעה מושמדות, הן אינן גדלות מחדש ובכך בא הקץ לתופעות של הזעת יתר בבית השחי, בכפות הידיים או בכפות הרגליים, בהתאם לאזור המטופל.

הטיפול אורך כשעה ומבוצע במרכז רפואי VIV תחת הרדמה מקומית שתפקידה למנוע אי נוחות. מטופלים עלולים לחוות כאב קל או נפיחות באזור, אך תופעות אלה חולפות בדרך כלל תוך כמה ימים. היתרון המובהק של מירה דריי הוא שאין צורך בסדרת טיפולים ארוכה כדי להשיג תוצאות ואפשר להיפרד מזיעת יתר אחת ולתמיד, בתהליך קליל ופשוט.

לסיכום, הזעת יתר – ולא משנה באיזה אזור או איבר – היא מצב מלחיץ ומביך. למרות זאת, אין סיבה שתסבלו. ההתפתחויות הטכנולוגיות הביאו לכך שיש טיפולים מתקדמים זמינים, דוגמת מירה דריי. לכן, אם נמאס לכם להפסיק להסתובב עם כתמי זיעה ומבוכה תמידית, זה הזמן לפנות לטיפול במרכז רפואי VIV.