סוכרת מוגדרת כיום כמגפה עולמית והיא נחשבת לאחת המחלות הנפוצות ביותר בעולם. הנתונים מראים כי כ-8.5 אחוזים מאוכלוסיית העולם סובלים ממנה, כאשר בישראל חיים יותר מ-400 אלף בני אדם שאובחנו עם המחלה ועל פי ההערכות עוד כ-100 אלף חולים שאינם מאובחנים

הסכנה הגדולה בהתמודדות עם סוכרת קשורה לא מעט לתופעות הלוואי שלה ולסיבוכים הרבים שעלולים להתפתח בכל מערכות הגוף – מנזק לעיניים, דרך סיכון מוגבר למחלות לב וכליות ועד להשפעה שלילית על מערכת העצבים והמוח. אחד הסיבוכים המוכרים והמדאיגים ביותר של המחלה היא פצעים סוכרתיים, אשר בהיעדר טיפול יכולים לגרום לזיהומים חמורים ובמקרים קיצוניים אף לקטיעת גפיים.

בסל הכלים הרפואיים, שמאפשרים להפחית את הסיכון לתופעות המבהילות האלו ולשפר את איכות החיים של חולי סוכרת, ניתן למצוא גם בלחץ על אטמוספרי מתון. טיפול זה מאפשר להזרים לתוך הגוף חמצן בלחץ– ובכך לתרום לתהליכי ריפוי והחלמה במגוון מערכות. במדריך שלפנינו נבין איך בדיוק מתאפשרת ההשפעה החיובית הזאת ולמה לצפות בטיפול כזה.

 

לפרטים נוספים על טיפול בתאי חמצן לחולי סוכרת לחצו כאן >>

 

הגורמים למחלת הסוכרת

את מחלת הסוכרת ניתן לחלק לשלושה סוגים מרכזיים – סוכרת מסוג 1 המכונה גם "סוכרת נעורים" ובדרך כלל מופיעה בילדות; סוכרת מסוג 2 המכונה "סוכרת מבוגרים" ולרוב מופיעה אחרי גיל 40; סוכרת הריונית שמתפתחת בזמן ההיריון ובדרך כלל תחלוף בסופו.

המשותף לשלושת סוגי המחלה הוא ריכוז גבוה של גלוקוז (סוכר) בדם ובשתן. הסיבה לכך יכולה לנבוע ממחסור בהורמון אינסולין – שתפקידו להכניס את הסוכר מהדם לתוך תאי הגוף – או מפיתוח עמידות של הרקמות לאינסולין, דבר שמאפיין את המחלה בגילים מבוגרים יותר.

גלוקוז, חשוב להבין, הוא מרכיב חיוני לתפקוד השוטף של תאי הגוף. כשהוא לא מגיע לתאים, הדבר גורם כאמור לסיבוכים שונים. הסיבוכים יכולים להתרחש גם כתוצאה משיבושים בזרימת הדם, כתוצאה מהריכוז הגבוה של סוכר במערכת החיונית הזאת.

בעוד שאין תרופה שמעלימה את מחלת הסוכרת כליל, כיום בהחלט ניתן לטפל בה ולנהל חיים תקינים ואפילו טובים לצידה. כדי לעשות זאת, חשוב לזהות אותה בזמן ולנהל מעקב מתמשך אחר השפעתה על הגוף בכל הרבדים. ישראלים רבים מצויים כיום במצב של "טרום סוכרת", שבהיעדר טיפול יוביל להתפתחות המחלה. חשוב לשים לב לתסמינים הבולטים שלה, שכוללים בין היתר צורך מוגבר לתת שתן, צימאון לא מוסבר, אובדן משקל פתאומי ועייפות קיצונית.

טיפולים רפואיים ואלטרנטיביים לחולי סוכרת

ההיבט החשוב ביותר של טיפול בסוכרת הוא מעקב קפדני – שיסייע לוודא שרמות הסוכר בדם מאוזנות, לזהות בעיות אפשריות לפני שהן מחמירות ולהגיש טיפול מתאים בזמן. כך מפחיתים את הסיכון לפגיעות שונות בגוף וכן לפצעים סוכרתיים שכאמור נחשבים נפוצים אצל אנשים שמתמודדים עם המחלה.

לצד הטיפול התרופתי, שמותאם באופן אישי למטופל, כל רופא מבין שנדרש גם לנהל שגרה בריאה שכוללת הרגלים חיוביים אשר הוכחו מחקרית ככאלו שמסייעים באיזון הסוכר ובשיפור הבריאות ואיכות החיים. הרגלים אלו כוללים תזונה מאוזנת, פעילות גופנית באופן קבוע, הפחתת גורמי לחץ, שינה מספקת וגם קבלת תמיכה נפשית מתאימה.

בשנים האחרונות נכנס לשימוש ברחבי העולם וגם בישראל טיפול חדשני שמסייע לחולי סוכרת ובייחוד למי שמתמודדים עם פצע סוכרתי – רפואה היפרברית – טיפול בתאי חמצן בלחץ על אטמוספרי מתון. בטיפול כזה, עושים שימוש בתאי חמצן כדי לטפל במגוון בעיות בריאותיות, בהן מחלת הסוכרת. השפעת הטיפול על הגוף היא מקיפה ורחבה ומסייע לטפל לא רק בבעיה ספציפית אלא בקשת רחבה של היבטים המבטיחים בריאות ואיכות חיים טובים יותר.

כיצד טיפול בתאי חמצן יכול לעזור לחולי סוכרת?

סיבוכים רבים של מחלת הסוכרת נגרמים בגלל קשיים באספקת חומרים חיוניים לכלל תאי הגוף. הבעיה נחשבת משמעותית הרבה יותר בייחוד בתאים הקטנים והמרוחקים שממוקמים בכלי הדם בעיניים או בקצות אצבעות הרגליים והידיים.

בטיפול בתאי חמצן, נחשפים לחמצן בריכוז שמתקרב למאה אחוזים. לשם ההשוואה, באוויר שאנחנו נושמים בדרך כלל יש ריכוז של 21 אחוזי חמצן בלבד. מחקרים מראים כי להזרמת החמצן בשיעור מוגבר יש השפעה מיטיבה על הגוף – ובייחוד על אותם האזורים שסובלים ממחסור מתמשך בחמצן ובגלוקוז.

התהליך לא רק מאפשר לספק יותר חומרים חיוניים לתאים הקיימים, אלא מעודד את הגוף לייצר כלי דם חדשים בכפות הרגליים ובידיים – אשר תורמים לשיפור אספקת הדם והזרימה שלו גם בטווח הארוך. בכך ניתן להפחית את הסיכון לפצעים סוכרתיים, לטפל ביעילות רבה יותר באלו הקיימים וכאמור למנוע סיבוכים נוספים של המחלה בהמשך.

מחקר שפורסם ב-2018 בכתב העת Advances in Wound Care מצא כי טיפול בתאי חמצן עזר לשפר את מצב פצעי הסוכרת בשיעור ממוצע של 74.2 אחוזים. זוהי רק אחת מתוך שורה של עבודות אקדמיות שנערכו בשנים האחרונות ומצביעות על יעילות הטיפול לא רק במובן הזה, אלא כאמור בצורה רחבה יותר על חייהם של הסוכרתיים. בעקבות זאת, גם מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) הגדיר את הטיפול כהתוויה להתמודדות עם פצעים סוכרתיים.

מהלך הטיפול בתאי חמצן

אופן הטיפול, התדירות ומספר המפגשים ייקבעו על ידי הרופא המטפל, לאחר בירור מעמיק של המצב הרפואי של המטופלת או המטופל. חשוב לבחור רק רופא מומחה, מוסמך ומנוסה הבקיא בסוג הטיפול. באופן כללי, ניתן להעריך כי תידרש סדרה של לפחות עשרים טיפולים עד להשגת ההטבה המיוחלת.

במהלך הטיפול, נכנסים לתא מיוחד שבו מעלים בצורה הדרגתית ומבוקרת את שיעור החמצן באוויר ואת לחץ האוויר בתא. בפנים המטופל עוטה מסכת חמצן ובזכות הלחץ העל אטמוספרי המתון בתא, כמות מרבית של חמצן נספגת בנוזל הדם, בנוסף לזו שנקשרת לכדוריות האדומות. לאחר מכן, גם כן באופן הדרגתי, רמת החמצן בדם יורדת עד לחזרה לשיעורו הרגיל באוויר.

באופן זה תאי הגוף מקבלים כאמור אספקה מוגברת של חמצן, אשר תורמת להאצה ולשיפור של תהליכי ריפוי והחלמה. נדגיש כי השיטה נחשבת בטוחה לרובם המוחלט של האנשים ובדרך כלל אינה גורמת לתופעות לוואי או לסיבוכים. זאת בוודאי כאשר משווים אותה לטיפול תרופתי או לניתוח, שבמקרים אחרים יהיו בלתי נמנעים.

למידע נוסף על טיפול בתאי חמצן לחולי סוכרת במרפאת VIV>>

 

 

    השינוי שלך מתחיל כאן!

    אתם מוזמנים להתקשר 2345* או להשאיר פרטים ואנחנו כבר נדאג לשאר