האם אתם עייפים לאחרונה? אולי סובלים מפצע כרוני המסרב להחלים, או ממחלה בדרכי הנשימה? אם זה המצב, ייתכן כי טיפול חמצן הוא בדיוק הדבר שאתם זקוקים לו. טיפול בחמצן (הניתן באמצעות צינורית, מסכה או טיפול בחמצן תא לחץ), מהווה חבל הצלה עבור לא מעט מטופלים שהתאכזבו משיטות טיפול אחרות. אז אם גם אתם מרגישים שהגעתם למבוי סתום – עצרו לרגע כי זה בדיוק הזמן להכיר את התחום המדהים של טיפול בחמצן.

היתרונות של טיפולי חמצן

המטרה העיקרית של טיפולי חמצן היא לשפר את רמת החמצן בגוף. העלאת רמת החמצן בדם מגדילה את אספקת החמצן לרקמות ומעודדת זרימת דם לאיברים השונים ולמערכות הגוף חיוניות. חמצון נאות תורם לרווחה הכללית ויכול להקל על תסמינים כגון קוצר נשימה, עייפות וסחרחורת. כמו כן, טיפולי חמצן ממלאים תפקיד מכריע בריפוי פצעים ותיקון רקמות. רמות חמצן גבוהות ממריצות צמיחת תאים, תומכות ביצירת קולגן ומעודדות יצירת כלי דם חדשים. התהליכים הללו מזרזים ריפוי, מפחיתים את הסיכון לזיהום ומשפרים את מצבם של פצעים כרוניים, חתכים ניתוחיים או נזק לרקמות.

יתרון נוסף הוא העובדה כי טיפול בחמצן מועיל מאוד לאנשים הסובלים מבעיות כרוניות בדרכי הנשימה כגון מחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD), סיסטיק פיברוזיס או מחלות ריאה. טיפולי חמצן מקלים על קוצר נשימה ומפחיתים את העומס על הלב והריאות. בנוסף, טיפול חמצן יכול למנוע החמרה וסיבוכים הקשורים במחלות הללו ולסייע למטופלים לנהל אותן בצורה מיטבית.

טיפול חמצן גם מגדיל את הסבילות לפעילות גופנית ומאפשר להיכנס או לחזור לכושר. זאת לצד שיפור בריאות הלב. עם כל פעימה, הלב מזרים את הדם לכל נקודה בגוף, מהמוח ועד קצות האצבעות ומפזר את החמצן שאנחנו נושמים. טיפולי חמצן מסייעים בהפחתת העומס על הלב ומקלים עליו בביצוע עבודתו. אמנם לא מדובר בתרופת פלא, אבל טיפולי חמצן יכול להקל מאוד על בעיות שנגרמו כתוצאה מכשל לבבי.

עוד יתרון של טיפולי חמצן הוא תפקוד קוגניטיבי משופר: אספקת חמצן קבועה הנה חיונית לתפקוד תקין של המוח. טיפולי חמצן יכולים לשפר את הביצועים הקוגניטיביים, לשדרג את הזיכרון ולהגביר את הריכוז בקרב אנשים הסובלים ממצבים כמו דום נשימה חסימתי בשינה או פגיעות מוחיות.

טיפול בחמצן מאפשר גם לטפל בהרעלת פחמן חד חמצני. הדרך היחידה לטפל בהרעלת פחמן חד-חמצני היא חידוש מזורז של אספקת החמצן, לרוב על ידי מתן מסכת חמצן. במיוחד במקרים של שאיפת עשן או שריפה, הרעלת פחמן חד-חמצני פוגעת ביכולת של הדם לשאת חמצן וגורמת להיפוקסיה רקמתית – מצב בו נחסמת אספקת החמצן לרקמות הגוף השונות. טיפול חמצן מספק במהירות ריכוזים גבוהים של חמצן, מונע נזק נוסף ומקדם התאוששות.

 

היתרונות של טיפול בחמצן תא לחץ היפרברי

טיפול בחמצן תא לחץ כולל שאיפה של חמצן טהור. טיפול זה מספק מספר יתרונות חשובים, כגון:

  • פירוק חמצן מוגבר: טיפול חמצן בתא ההיפרברי מאפשרת לפרק יותר חמצן בדם, מהר יותר. השהות בתא מסייעת לחמצן להגיע לאזורים בהם נפגעה זרימת הדם, ולקדם ריפוי והתחדשות.
  • השפעות אנטי דלקתיות: טיפול חמצן תא לחץ הוכח כבעל תכונות אנטי דלקתיות. טיפול כזה עתיד להיות מועיל במיוחד עבור אנשים עם הפרעות דלקתיות, כגון דלקת מפרקים שגרונית או מחלת קרוהן.
  • ריפוי פצעים ותיקון רקמות: במיוחד פצעים שאינם נרפאים, כיבים סוכרתיים בכף הרגל או נזק לרקמות שנגרם מקרינה. רמות החמצן המוגברות תומכות ביצירת כלי דם חדשים, משפרות את ייצור הקולגן ומאיצות תיקון רקמות.
  • מצבים נוירולוגיים: טיפול חמצן תא לחץ עשוי להועיל במצבים נוירולוגיים מסוימים כגון שבץ מוחי, פגיעה מוחית בעקבות טראומה (Traumatic Brain Injury) וטרשת נפוצה. אספקת החמצן המוגברת מקדמת גמישות מוחית, מפחיתה בצקת ותומכת בהתאוששות התפקוד העצבי.
  • ביצועים ספורטיביים משופרים: טיפול בחמצן בתא לחץ מסייעים לשיפור הביצועים הספורטיביים והאצת הליך ההתאוששות מפעילות גופנית אינטנסיבית. זמינות החמצן המוגברת במהלך הטיפול יכולה לסייע בהתאוששות השרירים, להפחית עייפות ולייעל את הביצועים הגופניים.

 

טיפולים בחמצן בשיטה המתקדמת ביותר

כדי להעניק טיפול בחמצן יש צורך בסביבה מתאימה, צוות מקצועי וציוד מתאים. תחזוקה נאותה וכיול קבוע של הציוד חשובים גם הם לצורך שמירה על בטיחותכם וגם כדי להבטיח אספקת חמצן מדויקת.

כמו כן, חשוב לזכור כי טיפולי חמצן ניתנים בהתאמה אישית. פנו למומחים של המרכז הרפואי VIV שיתאימו לכם תוכנית אישית של טיפולי חמצן, המבוססת על מצבכם, דרישות החמצן שלכם וההיסטוריה הרפואית שלכם. הטיפול במרכז הרפואי ניתן על-ידי צוות מומחים שהתמחה בטכנולוגיה המהפכנית ReOxy. טכנולוגיה זו של טיפולי חמצן מאפשרת ליהנות מכל היתרונות של טיפול חמצן תא לחץ, בתהליך מהיר ויעיל של כ-40 דקות בלבד. המכשיר מופעל על-ידי בינה מלאכותית המכוונת את רמות החמצן לגוף בהתאמה אידיאלית וכך ניתן ליהנות מכל היתרונות של טיפול בחמצן, בשיא הנוחות.

הטיפול המהפכני והייחודי מסוגו בארץ נבדק בלמעלה מ 1000 עבודות מחקר וכולן העידו על ההשפעה המשמעותית שלו בשיפור איכות החיים של המטופלים. הצערת העור, שיפור בזיכרון, זירוז בהחלמה מניתוחים, עלייה בייצור הסרוטונין, שיפור איכות השינה, שיפור חיי המין וזרימת הדם, שיפור תסמיני פוסט קורונה, מחלות לב, סוכרת וריאה ושריפת שומנים מואצת, הם רק חלק מהתועלות הרבות שנמצאו קשורות לטיפול חמצן בטכנולוגיית ReOxy.