קיץ! זמן לצאת החוצה, להתענג על קרני השמש החמימות, ללכת לים או לשבת במרפסת עם כוס קפה קר. לפחות עבור מרביתנו. עבור אנשים הסובלים מהזעת יתר, תקופת הקיץ עלולה להיות מורכבת ולא-נוחה. הזעת יתר, תופעה הקרויה גם היפרהידרוזיס, גורמת לרבים מבוכה, לחץ ואפילו דיכאון. למרבה המזל, ישנן לא מעט דרכים להיאבק בהזעת יתר. לנוחותכם, קיבצנו כאן כמה מהן.

טיפים למאבק בהזעת יתר

לבשו בגדים נושמים

אחת הדרכים היעילות ביותר להיאבק בהזעת יתר היא ללבוש בגדים מאריג נושם. בחרו בגדים העשויים מסיבים טבעיים דוגמת כותנה או פשתן – סיבים אלו מאפשרים לעור לנשום ומונעים הצטברות זיעה. הימנעו מבגדים צמודים, או כאלו העשויים מבדים סינטטיים. הם עלולים ללכוד חום וכך להחמיר את ההזעה שלכם. צבעים בהירים גם הם מסייעים לשמור על טמפרטורת גוף נוחה. 

אל תשכחו לשתות

שתיית כמויות גדולות של מים היא הכרחית לצורך מאבק בהזעת יתר. מחסור בנוזלים עלול לגרום לגוף להתחמם יתר על המידה ובכך לעורר הזעה מוגברת. נסו לשתות לפחות שמונה כוסות מים ביום והימנעו ממשקאות אלכוהוליים, ממותקים או מבוססי קפאין, המייבשים את הגוף.

השתמשו באנטי-פרספירנט

שימוש באנטי-פרספירנטים היא דרך יעילה להפחית זיעה ולמנוע ריח גוף לא נעים. חפשו אנטי-פרספירנטים המכילים אלומיניום כלוריד: הם הרבה יותר יעילים בהפחתת ייצור זיעה. מרחו או רססו אנטי-פרספירנט על עור נקי ויבש לפני שאתם שוכבים לישון וחזרו על כך בבוקר ליעילות מרבית.

טלק או קורנפלור

שימוש בטלק או בקורנפלור יכול לסייע בהפחתת זיעה מוגברת ומניעת שפשפת. השתמשו באזורים מועדים להזעה דוגמת בתי השחי, המפשעה והרגליים. אבקת טלק או קורנפלור מסייעות בספיחת לחות ומונעות הצטברות של בקטריות הגורמות לריח גוף רע.

נסו שלא להתחמם יותר מדי

שהות במקום קריר והימנעות מחום גם היא מומלצת בניסיון להימנע מהזעת יתר. השתדלו שלא לצאת החוצה במהלך השעות החמות ועשו כמיטב יכולתכם להישאר בסביבה ממוזגת. השתמשו במאוורר, במיזוג אוויר ובמגבות קרות כדי להנמיך את טמפרטורת גופכם ולהפחית את כמות הזיעה.

ניהול לחצים

לחץ וחרדה יכולים גם הם לגרום להזעת יתר בבית השחי, בכפות הידיים והרגליים. לפיכך חשוב מאוד שתדעו לנהל את רמת הלחץ שלכם. תרגלו טכניקות הירגעות כמו מדיטציה, נשימה עמוקה או יוגה. מצאו דרך להפחית את הלחץ שאתם שרויים בו, בעזרת בילוי זמן עם חברים או התעסקות בתחביב אהוב.

הזעת יתר טיפול

אם הזעת היתר מורידה משמעותית את איכות החיים שלכם, שקלו לפנות לעזרה רפואית. הרופא שלכם עשוי להמליץ לכם על אנטי-פרספירנט, טיפול תרופתי, תהליך רפואי כמו זריקות בוטוקס או הטכנולוגיה היעילה של טיפול מחליף ניתוח – MiraDry ו PalmaDry.

מכשירים אלו מבוססים על שיטה מהפכנית המחסלת הזעת יתר אחת ולתמיד באמצעות שימוש בגלים אלקטרומגנטיים. פולסים אלקטרומגנטיים מוזרמים לבלוטות הזיעה, מחממים והורסים אותן. הטיפול המהפכני הזה נבדק ואושר על ידי ה FDA – (מנהל התרופות האמריקאי) והוכח כיעיל בהפחתה של עד 100% מהזעת היתר. הטיפול בMiraDry ו PalmaDry מהיר, בטוח ולא פולשני (לא דורש חתכים או התערבות כירורגית), נעשה תחת הרדמה מקומית ומחזיר למטופלים בטיפול אחד את הביטחון העצמי שלהם. 

כמו כן, לאחר הטיפול לא צפויות תופעות לוואי משמעותיות. אחרי הטיפול ב MiraDry ו PalmaDry אתם עשויים לחוש נפיחות או כאב קלים באזור, אך מטופלים שעברו את התהליך יכולים לחזור לשגרת החיים שלהם מיד בתום הטיפול. 

היתרונות הרבים של מירה דריי ופלמה דריי כשיטות המובילה לטיפול בתופעה של הזעת יתר ברגליים, בידיים ובאזורים נוספים, הופכים אותן לדרך האולטימטיבית להתכונן לקיץ ולטפל מעכשיו בבעיות שעלולות להופיע בחודשים החמים. השיטה מאפשרת לכם לשים סוף פעם אחת ולתמיד להזעת יתר בכפות הידיים, הרגליים ושאר אזורי הגוף ולהיפרד מעיגולי זיעה מביכים, תחושת אי נעימות, בגדים מוכתמים, ריח גוף רע ושאר הבעיות הנלוות לתופעה של הזעה מוגברת.

אפשרויות אחרות לטיפול בהזעת יתר – והחסרונות

אנטי-פרספירנטים. שימוש באנטי-פרספירנט מומלץ במקרים קלים של הזעת יתר בבית השחי. אנטי-פרספירנט פועל במגע עם האזור הנבחר ועובד על ידי חסימה של בלוטות הזיעה. אנטי-פרספירנטים חזקים במיוחד מצריכים מרשם רופא.

בוטוקס. זריקה של הרעלן בוטוליניום יכולה להפחית הזעת יתר במצח, בבית השחי ובאזורים נוספים, על ידי חסימת האותות הכימיים המעודדים ייצור זיעה. טיפול זה שמור בדרך כלל למטופלים הסובלים ממקרים חמורים של הזעת יתר אך החיסרון שלו הוא שהוא יכול להקל עליכם לתקופה של בין שישה חודשים עד שנה בלבד ואז יש לחדש את הזריקות.

בהזעת יתר אפשר לטפל גם באמצעים תרופתיים. התרופות הקיימות בשוק חוסמות את האותות המעודדים ייצור זיעה בבלוטות הזיעה, אך יש להן תופעות לוואי וכמו כל תרופה, הן אינן מומלצות לכולם.

לסיכום, זה הזמן להתחיל להתכונן ולהגיע לקיץ מוכנים יותר. אם אתם סובלים מהזעת יתר (היפרהידרוזיס), עונת הקיץ עלולה להיות מאתגרת, אבל גם במקרה הזה ישנם לא מעט דברים שאפשר לעשות כדי להתמודד טוב יותר עם החום והלחות.

שימוש בכלים ובאסטרטגיות הנכונות יעזרו לכם להצטנן ולהרגיש בנוח לא משנה לאן מטפסת טמפרטורה. אם תקפידו לשתות הרבה, להתלבש בהתאם, להשתמש באנטי-פרספירנט ולהישאר בסביבה כמה שיותר ממוזגת, תוכלו גם אתם ליהנות מהקיץ. זכרו כי הרפואה המודרנית מעמידה לרשותכם שלל פתרונות מצוינים ובראשם MiraDry להתמודדות עם הזעת יתר. פנו כבר עכשיו למרכז רפואי Clinic VIV והבטיחו לעצמכם קיץ נעים, קריר וחופשי מהזעת יתר.