הזעת יתר בבית השחי היא בעיה נפוצה שיכולה לפגוע מאוד באיכות החיים. הכירו את טיפול ה"מירה דריי", המציע פתרון מהיר ובטוח לבעיית ההזעה באזור הזה, בלי לגרום להזעה מפצה באזורים אחרים או לפגוע ביכולתו של הגוף לצנן את עצמו

בעבר, רבים האמינו שאין באמת פתרון מקיף ואיכותי להזעה מוגברת בבית השחי. ההנחה הזו התגבשה מכיוון שהטיפולים הנפוצים בתופעה כללו עד לא מזמן ניתוחים או הזרקות של חומרים שחוסמים את בלוטות ההזעה באזור, אך עלולים גם לגרום לתופעת לוואי של הזעה מפצה מאזורים אחרים. כיום, ישנו טיפול בהזעת יתר בבית השחי שנחשב חדשני, לא פולשני, יעיל ובטוח. ליקטנו עבורכם את כל המידע שיעזור  לכם להבין האם הוא יכול לסייע גם לכם.

מהי הזעת יתר?

בהרבה מקרים לא ברור אם אנחנו באמת מזיעים יותר מאנשים סביבנו, או שזה פשוט מציק לנו מאוד – בעוד שלאחרים אולי קל יותר להתעלם מהבעיה. בהקשר הזה, חשוב להבין כי הזעת יתר היא לא מצב של שחור או לבן. כל בני האדם מזיעים וכלל האצבע אומר שאם ההזעה מפריעה לכם – בהחלט יש מקום לשקול טיפול שיפיג את המבוכה והתחושות המציקות.

זהו המקום להדגיש כי מנגנון ההזעה הוא טבעי וחיוני. בלעדיו, הגוף לא היה מצליח לשמור על טמפרטורה יציבה בתנאים חיצוניים ופנימיים שמשתנים כל הזמן. הזעת יתר מוגדרת כמצב שבו הגוף מפריש זיעה בשיעורים שגבוהים מאלו שדרושים לו כדי לצנן את עצמו. בשלב הראשון חשוב לפנות לרופא שיבצע בירור מקיף של הסיבות להזעת יתר וישלול מצבים רפואיים שעלולים לגרום לכך. ברוב המקרים, התופעה לא תיגרם כתוצאה מבעיה רפואית – וניתן יהיה להתגבר עליה בעזרת הטיפול שנכיר בהמשך.

מהם הגורמים להזעת יתר בבית השחי?

הזעת יתר יכולה להופיע בכל אחד מאזורי הגוף – והיא נפוצה מאוד באזור בית השחי. באזור הזה, כפי שכולנו יודעים, ההזעה מתבטאת לא פעם גם בריח לא נעים שקשה להתעלם ממנו. כדי להבין למה זה קורה, חשוב להכיר שני סוגים של בלוטות שמעורבות בתהליך – בלוטות אקריניות שמייצרות את נוזל הזיעה ובלוטות אפוקריניות, אשר מייצרות זיעה סמיכה יותר, שמושכת חיידקים שמפרקים אותה וגורמים לריח הבעייתי.

מבין כלל בלוטות הזיעה האקריניות בגוף, רק שיעור קטן ממוקם באזור בית השחי, כאשר שיעור הבלוטות האפוקריניות באזור גבוה הרבה יותר. במילים פשוטות, הזעה מוגברת בבית השחי לא מועילה מאוד לצינון הגוף – אלא בעיקר מייצרת ריח דומיננטי ומבוכה.

על פי ההשערה הרווחת, מערכת העצבים שלנו משפיעה מאוד על בלוטות הזיעה ובעיקר על הבלוטות האפוקריניות. זה אומר שמצבים כמו לחץ וחרדה עלולים בהחלט להגביר את שיעור הזיעה באזור. גם השמנת יתר, מזונות חריפים, קפאין, אלכוהול, שימוש בתרופות מסוימות ואף מחלות שונות, כמו אלו שמשפיעות על בלוטת התריס – כל אלו עלולים לגרום להזעה מוגברת בכלל ובבתי השחי בפרט. לכן, נדרש כאמור אבחון רפואי מקיף שיעזור להתאים את סל הטיפולים למצב הייחודי שלכם.

אילו טיפולים קיימים להפחתת הזעה בבית השחי?

משום שמדובר בבעיה נפוצה כל כך – גם הטיפולים בהזעת יתר בבית השחי רבים ומגוונים. בתחום הזה ניתן למצוא הכול – מפתרונות קוסמטיים שניתן לרכוש גם ללא מרשם רופא  ועד להליכים כירורגיים. אלו כמה מהטיפולים הנפוצים להזעת יתר בבית השחי:

דאודורנטים אנטי-פרספירנטים – אלו תכשירים שניתן למצוא בכל בית מרקחת  ובעבור אנשים רבים מהווים דרך קלה ויעילה לטפל בהזעה בבית השחי. דאורדורנטים כאלו לא רק נלחמים בריח אלא מכילים גם מלחי אלומיניום שמפחיתים את פעילות בלוטות הזיעה. חשוב לזכור כי מדובר בפתרון נקודתי כמובן – שהיעילות שלו תסתיים כשתפסיקו להשתמש בו.

טיפול בהזרקה – אחד הטיפולים המוכרים בתחום מתבסס על הזרקה של בוטוקס לאזור בית השחי, אשר "משתק" את בלוטות ההזעה או בשפה מקצועית יותר – חוסם את האותות העצביים שמגיעים לבלוטות האלו דרך מערכת העצבים מהמוח. למרות שמדובר בטיפול פופולרי – יש כמה דברים שחשוב להבין לגביו. ראשית, התוצאות נשמרות לחצי שנה בממוצע ולכן נדרש לחזור עליו כל כמה זמן. לעיתים הוא גם יגרום להזעה מוגברת באזורים אחרים סביב בית השחי, מצב שמוגדר כאמור כ"הזעה מפצה".

ניתוח לטיפול בהזעת יתר – זהו הליך מורכב שמתאים בעיקר למי שסובלים מאוד מההשפעות השליליות של הזעת יתר ולא הרגישו הטבה בטיפולים אחרים. בניתוח הזה כורתים את העצב הסימפתטי שמשפיע על ההזעה המוגברת באזור וכן את רקמת החיבור בין בלוטת הזיעה למערכת העצבים. זהו טיפול שנחשב יעיל ברוב המקרים, אך גם הוא עלול לגרום להזעה מפצה. כמו כן, הניתוח דורש כמה ימים להתאוששות ומבוצע ברוב המקרים בהרדמה מלאה.

טיפול מירה דריי להזעת יתר בבית השחימירה דריי (MiraDry) הוא מכשיר פורץ דרך שהביא בשורה משמעותית לתחום הטיפולים בהזעת יתר. המכשיר מאפשר לבצע חימום מבוקר של העור בבית השחי, תוך שימוש באנרגיה אלקטרומגנטית, שממיסה את הבלוטות שגורמות להזעת יתר , בלי לגרום להזעה מפצה ולתופעות לוואי משמעותיות אחרות.

ההזעה בבית השחי מביכה ומתסכלת אתכם? לייעוץ רפואי ללא התחייבות במרכז הרפואי המוביל בישראל לטיפול בהזעת יתר>>

כיצד מתנהל טיפול להזעת יתר בבית השחי במרפאות VIV?

המרכז הרפואי VIV נחשב למרכז הוותיק והמוביל לטיפול בהזעת יתר בישראל – ולאחד משלושת המרכזים הרפואיים הגדולים בעולם בתחום הטיפול בהזעת יתר. את המרכז מנהל ד"ר צחי וידר, כירורג מוסמך שנמנה עם המומחים הבכירים בעולם בתחום הזה.

הטיפול כולל ייעוץ רפואי ואבחון מקיף של הבעיה – כדי להתאים את סל הטיפולים המיטבי שיעזור להתגבר עליה. הטיפול ב"מירה דריי" נמצא יעיל במחקרים קליניים רבים. ב-VIV בוצעו מעל 100,000 טיפולים בהזעת יתר. זהו המרכז הרפואי היחיד בישראל שזכה לדירוג DIAMOND PROVIDER מהחברה שפתיחה את הטיפול, על ביצוע מספר הטיפולים הגדול במדינה. טיפול במכשור חדשני ומתקדם שאושר על ידי FDA ומשרד הבריאות הישראלי.

הטיפול כולל שני מפגשים במרפאה, שכל אחד נמשך כשעה וכרוך בהרדמה מקומית בלבד. במהלכו מחממים את אזור בית השחי באופן מבוקר כדי להמיס את הבלוטות שגורמות להזעה מוגברת – בלי לפגוע ברקמות אחרות באזור.

האם קיימות תופעות לוואי לטיפול?

הטיפול נחשב בטוח באופן יחסי – כאשר במקרים מסוימים הוא יכול לגרום לאדמומיות ונפיחות בבית השחי – שיחלפו לאחר כמה ימים. עם זאת, בשונה מטיפולים אחרים, התוצאות שלו צפויות להיות קבועות ומתמשכות – כך שלא יידרשו טיפולים נוספים בעתיד.

מי מתאים לטיפול מירה דריי?

בגלל שמדובר בהליך לא פולשני ובטוח, הוא מתאים לרוב מי שמרגישים שהזעת היתר בבית השחי גובה מהם מחיר גבוה מדי. עם זאת, לפני שמבצעים את הטיפול, חשוב כמובן לעבור אבחון רפואי מקיף כדי להבין האם הזיעה לא נגרמת כתוצאה ממחלה או מצב רפואי שמחייבים התייחסות. לכן, חשוב לעבור את ההליך בליווי של רופא מומחה שמכיר את התחום ומחזיק בידע ובניסיון המתאימים.

ההזעה בבית השחי מביכה ומתסכלת אתכם? לייעוץ רפואי ללא התחייבות במרכז הרפואי המוביל בישראל לטיפול בהזעת יתר>>