בוטוקס, או בשם הרשמי שלו – בוטולינום טוקסין, הוא חלבון נוירוטוקסי שמקורו בחיידק קלוסטרידיום בוטולינום. 
הבוטוקס ידוע בשימוש הקוסמטי שלו בהפחתת קמטים בפנים, אבל יש לו גם יישומים רפואיים, כולל טיפול בעוויתות שרירים, מיגרנות והזעת יתר.
ההיסטוריה של הבוטוקס כטיפול אנטי אייג'ינג פופולרי ובטוח החל מסוף המאה ה-20. הפוטנציאל הקוסמטי שלו התגלה כאשר מטופלים שקיבלו טיפולים לעוויתות בפנים ציינו שיפור בקמטים. משם, הדרך לאישור ה FDA לשימוש קוסמטי בבוטוקס, הייתה קצרה.
מאז ועד היום הוא שם נרדף לטיפולי אנטי אייג'ינג, בשימוש נרחב ובטיחותי להפחתת קמטים וקמטוטים בפנים. 
כדי להזריק בוטוקס בצורה בטוחה, יש להבין כיצד הוא עובד, מה הסיכונים והיתרונות שלו והיכן הכי כדאי לעבור טיפול הזרקות. לכן, ריכזנו עבורכם כל מה שאתם צריכים לדעת על החומר שיכול לשנות את חייכם.

איך פועל הבוטוקס?

הבוטוקס פועל על ידי חסימה זמנית של האותות העצביים הממריצים כיווץ שרירים או את פעילות בלוטות הזיעה. 
בטיפולים קוסמטיים, הבוטוקס מוזרק לשרירי הפנים, מרגיע אותם ומחליק קמטים וקמטוטים. האזורים הנפוצים ביותר כוללים את המצח להחלקת קווים אופקיים, את האזור בין הגבות ומסביב לעיניים. בוטוקס משמש גם סביב הפה לטיפול בקמטי חיוך ובצוואר לטיפול ברצועות צוואר בולטות.

היתרונות של הזרקות בוטוקס

טיפולי בוטוקס מציעים מספר יתרונות:

  • מטפלים ביעילות בקמטים וקמטוטים.
  • תורמים לעור במראה אלסטי, חלק וצעיר.
  • ההליך אינו פולשני, מהיר יחסית, כרוך באי נוחות מינימלית ואינו כולל זמן החלמה.
  • הזרקות בוטוקס משפרות את איכות חיים ואת תחושת הביטחון העצמי והערך העצמי, העלולים לרדת משמעותית עקב הופעת סימני זקנה, קמטים וקמטוטים.
  • טיפולי הזרקות בוטוקס מבוססים על מחקרים קליניים רבים וניסיון עצום בתחום ברמה הארצית והעולמית, מה שמבטיח תוצאות עקביות בכל טיפול ושביעות רצון גבוהה.
  • השפעות הטיפול הן זמניות ומאפשרות התאמות בטיפולים הבאים להשגת התוצאות הרצויות.

הסיכונים של הזרקות בוטוקס

לצד היתרונות הרבים, חשוב גם להיות מודעים לסיכונים האפשריים של הזרקות בוטוקס:

  • הזרקת בוטוקס עלולים להיות לא בטיחותיים – אם הם מתבצעים בידיים לא מקצועיות.
  • תופעות הלוואי השכיחות כוללות חבורות, נפיחות או אדמומיות באזור ההזרקה. 
  • במקרים נדירים עלולים להיווצר קשיי בליעה, דיבור או נשימה, אם הרעלן מתפשט מעבר לאזור הטיפול.

מחקר ייחודי מסוגו בעולם, גילה סוד לגבי הבוטוקס

"מחקר התאומות" הוא מחקר מרתק ומפתיע, הבדק את השפעת טיפולי הבוטוקס על שתי נשים – תאומות זהות. 
תאומה אחת הקפידה לבצע במשך 13 שנה טיפולי בוטוקס קבועים, על-פי פרוטוקול. תאומה שניה התחילה באיחור ניכר את הזרקות הבוטוקס וגם לא הקפידה לטפל בקביעות.
התוצאות הניכרות בהבדלים בין הקמטים בפניהן הזהות של התאומות, ממחישות היטב את החשיבות של התחלת טיפולי אנטי אייג'ינג בכלל והזרקות בוטוקס בפרט, כמה שיותר מוקדם.
אסטרטגיית הטיפול כיום מתמקדת בהזרקות החל מגיל 30, במטרה למנוע היווצרות קמטים בעתיד ושמירה על מראה צעיר יותר, לתקופה ארוכה יותר.

כך תוודאו כי אתם עוברים טיפול בוטוקס בטיחותי

חשוב לעבור הזרקות בוטוקס במרכז רפואי מקצועי, על-ידי איש מקצוע מוסמך כדי למזער סיכונים ולהבטיח שהטיפול מתאים למצב הבריאותי ולמטרות האסתטיות שלכם. אנשי המקצוע המורשים להזריק בוטוקס הם כאלו שעברו הכשרה ספציפית – בעיקר רופאי עור ומנתחים פלסטיים.
איש המקצוע צריך להיות בעל ידע, ניסיון והבנה מעמיקה באנטומיה של הפנים ושל חלקי הגוף השונים, טכניקות הזרקה ותופעות הלוואי השונות העלולות להופיע.
עוד אינדיקטור לטיפול מקצועי הוא דיון מקדים בהיסטוריה הרפואית שלכם, אלרגיות ומטרות הטיפול.
וודאו כי הקליניקה שבה אתם עוברים טיפול בהזרקות בוטוקס שומרת על סטנדרטים גבוהים של היגיינה ומשתמשת בחומרי הגלם האיכותיים ביותר. 
כמו כן, חשוב לדווח על תרופות או תוספי מזון שאתם נוטלים ולעקוב בצורה מדויקת ונכונה אחר הנחיות הצוות, לפני ואחרי הטיפול.

למה לצפות במהלך טיפול בוטוקס?

לפני טיפול בוטוקס, המטפל ינקה תחילה את אזור היעד ויכין אותו עם הרדמה מקומית כדי למזער אי נוחות. לאחר מכן מוזרק בוטוקס לשרירים ספציפיים באמצעות מחט עדינה. 
ההליך מהיר יחסית ובדרך כלל לוקח בערך 20-10 דקות, תלוי באזור הטיפול. 
לאחר הטיפול, אתם עלולים לחוות אדמומיות קלות או נפיחות, אשר בדרך כלל נרגעים במהירות. הימנעו משפשוף האזור המטופל.
התוצאות נראות לעין תוך מספר ימים, מגיעות להשפעה מלאה תוך שבועיים, ויכולות להימשך 6-3 חודשים.

מהו זמן ההחלמה לאחר הזרקות בוטוקס?

זמן ההחלמה לאחר טיפול בוטוקס הוא מינימלי להפליא, מה שתורם לפופולריות הגבוהה של ההליך. רוב האנשים יכולים לחזור לפעילותם הרגילה מיד לאחר הפגישה. עם זאת, מומלץ להימנע מפעילות גופנית מאומצת במשך 24 השעות הראשונות כדי למנוע את התפשטות הבוטוקס מהאזורים הממוקדים. 
חלק מהמטופלים עשויים לחוות אדמומיות קלות, נפיחות או חבורות באתרי ההזרקה, אך תסמינים אלו בדרך כלל חולפים תוך מספר שעות עד מספר ימים. 

תוצאות הטיפול בבוטוקס

לאחר טיפול בוטוקס, התוצאות הראשוניות יכולות להתחיל להיות מורגשות תוך 24 עד 48 שעות, כאשר ההשפעה המלאה נראית בדרך כלל תוך 10 עד 14 ימים. המטופלים יכולים לצפות להפחתה משמעותית במראה הקמטים והקווים המטופלים, וכתוצאה מכך מראה פנים חלק ורענן יותר.
 ההשפעות של הבוטוקס הן זמניות, נמשכות כ-3 עד 6 חודשים, תלוי באזור המטופל ובקצב חילוף החומרים האישי. 
עם התפוגגות הבוטוקס, פעילות השרירים תחזור בהדרגה, והתסמינים או הקמטים המטופלים יתחילו להופיע מחדש, מה שמחייב טיפולי המשך לשמירה על התוצאות הרצויות.

הזרקות בוטוקס עושים במרכז הרפואי VIV

במרכז הרפואי VIV תמצאו רק אנשי מקצוע מוסמכים ומנוסים, המתמחים בטיפולי בוטוקס, ומבטיחים שכל פרוצדורה מבוצעת בדייקנות ומותאמת לצרכיו האישיים ולמטרות האסתטיות של המטופל. אנו גאים להציע למטופלינו תוכנית שנתית ייחודית, שבה מזריקים בוטוקס כל 3 חודשים, מה שנמצא יעיל להשגת תוצאות אופטימליות ולמניעת הזדקנות העור והופעת קמטים בטווח הארוך, כפי שהודגם במחקרים.
המרכז מקפיד על סטנדרטים רפואיים מחמירים ומפעיל פרוטוקולי בטיחות קפדניים, הממזערים את הסיכון לסיבוכים ומבטיחים את רווחת המטופלים. אחד הדגשים במרכז הרפואי VIV הוא על שימוש בטכנולוגיה ובטכניקות העדכניות ביותר בהזרקת בוטוקס , מה שמשפר עוד יותר את הבטיחות והיעילות של הטיפולים.
יתרה מכך, אנו מספקים ייעוץ מקיף לגבי הזרקות בוטוקס, סיכונים פוטנציאליים ותוצאות צפויות. גישה זו הממוקדת במטופלים, מבטיחה שכל מטופל יהיה מעורב בתוכנית הטיפול שלו ושהיא תתבצע לשביעות רצונו.
לסיכום, המרכז הרפואי VIV נחשב למקום אידיאלי להזרקת בוטוקס בטוחה בשל מחויבותו למצוינות, המומחיות של הצוות, הציוד המשוכלל והאווירה האקסקלוסיבית במקום.