השילוב של החום הדביק, הלחות, הילדים בחופש יכול לייאש אבל דווקא בקיץ הקשה אפשר לקבל כמה החלטות שיקלו עליכם וישפרו את חייכם מקצה לקצה – החל מטיפול מומלץ נגד הזעת יתר, דרך מה מומלץ לאכול ועד כיצד ניתן לטשטש את נזקי השמש

אוגוסט הוא לא סתם החודש המושמץ בשנה. לא מספיק שקשה להתמודד עם החום הנורא והדביקות באוויר נראה כי אי אפשר, לא משנה כמה ננסה, לשמור על מראה רענן בחוץ. אבל רגע לפני שהרחמים העצמיים יבלעו אתכם, חשבנו על הבעיות הכי בוערות בחודש הלוהט של השנה ואספנו כמה טיפים יעילים (מאוד!) שיעזרו לכם לשרוד אותו בשלום. עד הקיץ הבא, כמובן.

כך תשמרו על העור שלכם בשמש

לא ממש משנה איזה סוג עור יש לכם, דבר אחד אפשר להגיד בוודאות – הוא לא אוהב שמש. בטח לא כזו של חודש אוגוסט בישראל. החשיפה הממושכת לשמש בחודשי הקיץ לא רק גורמת לנזקי עור ופיגמנטציה, אלא עלולה לגרום להופעתן של נקודות חן מסוכנות ואפילו של גידולים סרטניים על הפנים והגוף. הנה כמה דברים שחשוב לזכור לפני שיוצאים לשמש:

  1. שימו כובע ומרחו קרם הגנה. לא משנה באיזה שעה אתם יוצאים מהבית או לאן אתם הולכים, השמש הישראלית אכזרית כבר משעות הבוקר המוקדמות. מומלץ להשתמש בקרם הגנה בעל מקדם 50 ולא להסתפק ב-30. מומלץ גם ללכת עם בגדים מבד נושם שיאפשרו לגוף שלכם לנדף את הזיעה.
  2. אל תצאו בשעות החמות. אנחנו לא אומרים לכם להישאר כל היום בבית או במשרד, אלא לצמצמם את היציאות החוצה ולנסות להזיז אותן לשעות אחר הצוהריים והערב. ככה גם תוכלו לנשום תוך כדי שאתם הולכים.
  3. שיקום של העור. ככל שאנחנו מתבגרים, העור שלנו חושף יותר ויותר מנזקי השמש שהוא צבר לאורך השנים. חשוב שתדעו שיש לכך פיתרון: טיפולי פיגמנטציה. טיפולים אלה המבוצעים במרכז הרפואי לאסתטיקה VIV, מבית ד"ר צחי וידר, מעלימים כתמים מהפנים ומקנים לעור מראה אחיד וחלק. בעזרת זרוע המקרינה אנרגיית אור-לד שמתבייתת על המלמין בעור ומפרקת אותו, הטיפול גורם להעלמת פיגמנטציה. בנוסף הוא מעודד את הגוף לייצר קולגן ואלסטין ובכך משבח ומשפר משמעותית את איכות העור. אפשר לומר שזה בהחלט טיפול משנה פנים.

כך תזיעו פחות

זיעה היא מנגנון טבעי לחלוטין וחשוב של הגוף שלנו והיא נועדה כדי לקרר אותנו, במיוחד בחודשים הלוהטים של הקיץ ובכל זאת, יש כאלה שסובלים ממנה בצורה כרונית, מה שמקשה עליהם לנהל אורח חיים רגיל ולפגוש אנשים. מטופלים אלה, שסובלים לא רק פיזית אלא משלמים מחיר חברתי, זקוקים להתערבות רפואית.

אם בעבר הסובלים מזיעת יתר היו נדרשים לניתוח מורכב להוצאת הבלוטות, שלא רק כולל פרוצדורה רפואית לא פשוטה, אלא גם כזה שיכול לגרום לכך שהגוף "יפצה" ויגרום להזעה מוגברת במקומות אחרים, היום קיימים טיפולים לא פולשניים ומתקדמים בהרבה שהפכו למומלצים ביותר.

אחד הטיפולים הכי מבוקשים כיום בהזעת יתר נקרא מירה דריי (MiraDry). מדובר על טיפול ארוך טווח המבוסס על מחקר רב שנים שמונע הזעת יתר בבית השחי ואפילו מונע את ריח הזיעה. ד”ר צחי וידר הוא הרופא הראשון והמנוסה ביותר בישראל, שצבר שם ומוניטין עולמי לאחר עשרים שנות ניסיון בתחום, המציע טיפולים בשיטה לא פולשנית זו ו- VIV Clinicהוא המרכז הרפואי היחיד לאסתטיקה רפואית בישראל שזכה להכרה בינלאומית ולדירוג DIAMOND PROVIDER העולמי בביצוע מספר הטיפולים הגדול ביותר בישראל.

אז איך זה עובד? הטיפול מתבצע באמצעות מכשיר המבצע חימום מבוקר באמצעות אנרגיה אלקטרומגנטית, שעוזרת להמיס ולהספיג את בלוטות הזיעה בבתי השחי – בלוטות שאין להן כל ערך תפקודי או בריאותי לגוף. בנוסף להמסת הבלוטות האקריניות (האחראיות לנוזל הזיעה), המכשיר ממיס אף את הבלוטות האפוקריניות (האחראיות לריח הזיעה) בהליך קצר, שכולל שני טיפולים בלבד, ובכך מסיים את תופעת הזעת יתר בבית השחי לצמיתות.

את הטיפול הפופולרי הזה עברו ב- VIV מעל 15 אלף מטופלים מרוצים כאשר בעולם יעידו על ההצלחה כמאה אלף מטופלים. אין שום סיבה להמשיך לסבול בקיץ, להתבייש ואף להימנע מלחיצת ידיים, כפי שיכולים להעיד אנשים שסבלו מהתופעה, כשהטכנולוגיה מספקת פתרון יעיל ובטוח לאחת הבעיות המעיקות שיש.

במרכז לאסתטיקה רפואית של ד"ר וידר ניתן לקבל מענה לא רק לזיעת יתר בבית השחי אלא גם בכפות הידיים והרגליים. בדיוק בשביל בעיה זו הומצא מכשיר ביתי קל ונוח לשימוש והיחיד בישראל עם תו תקן ואישור משרד הבריאות הישראלי, PalmaDry פרי פיתוחו של ד"ר וידר אותו ניתן לקבל בבלעדיות ב-VIV.

שיטה נוספת לטיפול בזיעת יתר ניתנת על ידי הזרקת בוטוקס לבלוטות הזיעה בפנים, הגורמת להפסקת פעילותן ומונעת המשך הזעה מוגברת. מדובר בטיפול מהיר שאינו מצריך הכנה מיוחדת מאחר וניתן להמשיך אחריו כרגיל.

כך תשרדו את החופש עם הילדים

זה אולי הדבר הקשה ביותר מכולם, כיוון שאוגוסט הוא אתגר לכל הורה, גם להורים ששרדו את חודשי הסגר של הקורונה ולכאורה מאומנים כבר בשהייה ארוכה עם הילדים בבית. אז העצה הראשונה היא לנשום עמוק. ואז לתכנן תוכניות וסדר יום.

תכנון היום הוא לא רק עבורכם ההורים, אלא גם לילדים, שכן וודאות היא דבר חשוב ומרגיע שגורם ליום להיראות הרבה יותר רגוע ונינוח.

ולכם ההורים הנה כמה טיפים שינסו לעזור לכם בשמירה על שפיות:

  1. כאמור תכננו סדר יום עם הילדים. מומלץ לעשות זאת לפני החופש ולשאול כל אחד מהילדים אילו פעילויות הוא ירצה לעשות בזמן החופש ולנסות לשלב אותן בלו"ז המשפחתי. יחד עם זאת חשוב לשמור על זמן פרטי עם כל ילד ופעילויות מותאמות גיל לאחים הגדולים יותר.
  2. קחו אוויר. אם יש באפשרותכם חלקו את המטלות ואת הזמנים עם הילדים בבית בין שני ההורים, ואפילו סבים וסבתאות (רק אם הם בעניין). כך תוכלו ללכת למשרד, להתאוורר ולהתראות עם אנשים מבוגרים במהלך היום.
  3. אל תלחצו שלא הכל מסתדר. בחופש הגדול של הילדים, צפויים לצוץ לא מעט רגעים מאתגרים וחלקם לא נעימים ומלחיצים. אתם עלולים לתכנן דבר אחד ולמצוא את עצמכם עושים דבר אחר ולכן נסו להפוך את הרגעים המתסכלים לחוויה חיובית ולא שלילית, ועל הדרך אולי תצליחו גם ללמד את הילדים משהו קטן לחיים.

כך תשמרו על המשקל במהלך החופש

לכאורה בחודשי הקיץ, ובפרט באוגוסט החם, אנחנו נוטים לצרוך פחות קלוריות, ואוכלים דווקא יותר סלטים, פירות ומזונות קרים כמו יוגורט או שייקים. אבל זה כאמור רק לכאורה. בחודשים האלה הילדים נמצאים בבית ואנחנו איתם, מבשלים או מזמינים ארוחות, שברוב המקרים הם פחות מזינות. אם בשגרה אנחנו מנסים להמנע מפיצות, נקניקיות או שניצלים תעשייתיים, בשגרה שבה צריך להכין שלוש ארוחות ביום, רוב ההורים יקלו פה ושם, שלא לדבר על מפלס החטיפים והממתקים בבית, שעולה יחד עם הטמפרטורות.

מה עושים כדי שהילדים ואתם לא תשמינו?

  1. מוסיפים ירקות לתפריט. גם אם החלטתם לאכול שניצל ופסטה, או אפילו הזמנתם פיצה, תקפידו שלצידם יוגשו גם ירקות טריים חתוכים ומוכנים לאכילה. ירקות הם לא רק מקור מעולה לוויטמינים ומינרלים, אלא הם תורמים לתחושת שובע ולעיכול טוב יותר.
  2. מחליפים את השוקולד והגלידות באבטיח וענבים. נכון זה לא אידיאלי, כיוון שמדובר בפירות עשירים בסוכר, ובכל זאת, בניגוד לחטיפים המתוקים, הם עשירים בוויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון חשובים.
  3. מקפידים לאכול רק כשרעבים. כולנו אוכלים יותר בחופשים, בין אם אנחנו רעבים או לא, והחופש הגדול לא שונה. נסו לבסס, גם עם הילדים, שגרה של 3 ארוחות וארוחות ביניים ביניהם. אל תאבדו שליטה אחרת קשה לחזור לשגרה.
  4. תשתו הרבה מים. הטיפ הזה הוא חשוב למשקל אבל גם לעור הפנים ובכלל למניעת התייבשות כשהטמפרטורות עולות. ההמלצה הקלאסית היא לשתות 8 כוסות מים, אפשר גם יותר. אם לא יוצא לכם לשתות הרבה מים במהלך היום, נסו לפחות לאכול ירקות ופירות עתירי מים.

כך תשמרו על הכושר למרות החום בחוץ

בזמני שגרה קל יותר להקפיד על סדר יום קבוע שכולל בתוכו גם פעילות גופנית. כאשר סדר היום שלנו משתנה – אנחנו קמים מאוחר יותר או נרדמים מאוחר יותר – כך אנחנו נוטים לוותר על דברים שמוגדרים כ"לא חובה". בקטגוריה הזו נופל פעמים רבות הספורט.

  1. אל תוותרו לעצמכם. נכון, חם בחוץ, אתם מותשים מהילדים, ואין לכם כוח אבל מומלץ להתייחס לפעילות הספורטיבית ממש כפי שאתם מתייחסים לקפה בבוקר או לצחצוח השיניים – פעולה שאתם עושים מתוך הרגל ואפילו נהנים ממנה, וכך לא יהיו סיכוי שתוותרו לעצמכם.
  2. מצאו פרטנר לספורט. לעצמנו הרבה יותר קל לוותר, אבל אם מדובר בעוד מישהו שקבענו איתו – זה כבר פחות נעים לנו. מומלץ לתאם מראש עם אדם קרוב שכיף לכם בחברתו, כזה שיכול לדרבן אתכם ולהרים לכם את מצב הרוח גם כשאין כוח.
  3. תעבדו על הגוף – מהבית. כבר למדנו בתקופת הסגרים של הקורונה שספורט אפשר לגמרי גם לעשות מהבית. אם אין לכם כוח לצאת החוצה אתם יכולים להשתתף בשיעורי כושר בזום או לבחור באימון קצר מהיוטיוב. והיתרון: אתם לא צריכים לצאת מפתח הבית (ומהמזגן)!

    השינוי שלך מתחיל כאן!

    אתם מוזמנים להתקשר *2345 או להשאיר פרטים ואנחנו כבר נדאג לשאר

    רוצים לטפל בהזעת יתר – אחת התופעות המעיקות בקיץ? התקשרו 2345* או השאירו פרטים בתיבה שבתחתית העמוד ותאמו פגישת ייעוץ במרכז לבריאות ורפואה אסתטית VIV Clinic מבית ד"ר צחי וידר. אין סיבה להמשיך לסבול ממבוכה ולהימנע מקרבה גופנית. הטכנולוגיה כאן וגם אנחנו!