כולם מזיעים בעיקר בקיץ, אבל ישנם כאלה שמזיעים יותר, הרבה יותר. הם מזיעים במהלך כל היום וכל השנה. הזעת יתר בבית השחי ובמקומות אחרים אינה קשורה לפעילות פיזית או לעונות השנה, כי אם למערכת העצבים ולבלוטות ההזעה. הסובלים מהזעת יתר חווים פגיעה קשה באיכות החיים, בתפקוד היומיומי הרגשי והפיסי. הם חשים מבוכה, בושה, ורגשי נחיתות קשים. 

אין צורך לסבול יותר. ריכזנו את כל החידושים בתחום, את הטיפולים המסורתיים ואלה החדשים שפותחו בעזרת האמצעים הטכנולוגיים המתקדמים. כל אחד עם מה שנכון ומתאים לו.

מהי הזעת יתר?

זיעה היא הפרשה של נוזל מבלוטות הזיעה המצויות בעור, פעולה הכרחית לוויסות טבעי, לצינון וקירור טמפרטורת הגוף. בניגוד להזעה נורמלית שאינה מפריעה לשגרת החיים, הזעת יתר (היפרהידרוזיס) היא תופעה חריגה בה אנשים מזיעים מאד, גם בתנאי פעילות שבהם אנשים רגילים לא יזיעו. היא תמידית, כל הזמן, ומשבשת את שגרת החיים.

מה הסיבה לתופעה?

ממש לא ברור. 3% מהאוכלוסייה סובלים מתופעה. ל-25% מהם זה גנטיקה שעוברת במשפחה ונגרמת מכשל או גירוי יתר של מערכות העצבים. ישנו קשר ישיר בין הזעת יתר ומתח נפשי ומיני. הסובלים בד"כ צעירים בני 15-18 עד גיל 50 ואז התופעה כמעט ונעלמת.

מה חווים הסובלים מהתופעה?

פגיעה משמעותית באיכות החיים. הסובלים מהזעת יתר בבית השחי יקפידו ללבוש רק חולצות שחורות וכהות כדי להסוות את כתם הזיעה, ימנעו ממגע קרוב עם אנשים, באירועים, במקום העבודה, בנסיעה באוטובוס, ברכבת ואפילו עם חברים, הריח הרע של הזיעה מוסיף לתחושת האי נוחות והבושה ולכן יתקלחו מספר פעמים רב במהלך היום ותמיד תהיה איתם חולצה נוספת להחלפה. הזעת יתר בכפות הידיים יוצרת מצבי לחץ בפגישות המחייבות לחיצת יד, מבוכה ובושה במגע עם בני הזוג ושיבוש שגרת היומיום.

הטיפול הקונבנציונלי

במשחות המכילות מלחי מתכת או אלומיניום למריחה מקומית, ומריחת סודה לשתייה הדוחה ריחות רעים. הטיפול מקל חלקית, לאנשים ברמות הזעה נמוכות.

הזרקות בוטוקס לטיפול בבעיית הזעת יתר בבית השחי ובמקומות נוספים בגוף

טיפול נפוץ לטיפול בבעיה בו הרעלן חוסם את האות העצבי שמועבר לבלוטות הזיעה. אורך הטיפול כ- 20 דקות והוא מותאם לכולם מעל גיל 18. הטיפול יעיל ל 3-6 חודשים. 99% מעידים שהטיפול יעיל, אבל זמני.

ניתוח

במקרים קיצוניים נהוג לנתח. ניתוח ה”סימפטקטומיה" מתבצע בהרדמה מלאה בו מצלמה נכנסת לחלל החזה ואז מנתקים את עצב הסימפסטיק שגורם להזעת יתר. אורך הניתוח כרבע שעה. הסיכונים הם בהזעה מפצה באזורים אחרים בגוף, וסיכוני הכרוכים בניתוח כירורגי, כאבים, זמן החלמה ארוך ועוד.

ממצאים וטיפולים חדשים בתחום

כיום הטיפול הנפוץ והיעיל ביותר הוא עם מכשור ה-"מירה דריי" לטיפול בהזעת יתר בבית השחי, ו-"פלמה דריי" להזעת יתר בכפות הידיים והרגליים, שניהם מבוססים על אנרגיה אלקטרו-מגנטית ומאושרים לשימוש ע"י ה-FDA, ה- CE ומשרד הבריאות.

הטיפול ב-"מירה דריי" נעשה בהשגחה רפואית, במהלכו מחממים וממיסים את בלוטות הזיעה עד שריפתם והשמדתם להפסקת הזעת היתר בבית השחי לצמיתות. הטיפול אינו פולשני, אינו כואב, וללא תופעות לוואי, ללא הזעה מפצה באזורים אחרים בגוף, ועם תוצאות מיידיות ולתמיד. נדרשים  2 טיפולים, לעיתים 3. מתאים לכולם מעל גיל 18.

מכשיר ה"פלמה דריי", פרי פיתוח ישראלי של ד"ר צחי וידר רופא כירורג ומומחה בינלאומי לטיפול בהזעת יתר בכפות ידיים ורגליים ומי שעומד בראש מרפאות האסתטיקה VIV. למכשיר 2 מגשים מלאים במים המחוברים לאלקטרודות בהם המטופל מניח את כפות ידיו או רגליו, המים מעבירים זרם חשמלי המשבש את פעילות בלוטות הזיעה ומייבשן. תדירות השימוש פעמיים בשבוע לרבע שעה. לא ניתן לשימוש לנשים בהיריון ובעלי קוצבי לב.

מה בין זיעה וריח רע?

בגוף 2 סוגי בלוטות זיעה: האקריניות – המפוזרות על כל הגוף ומפרישות זיעה המכילה מים ומלח ומטרתה לקרר את טמפרטורת הגוף. והאפוקריניות המרוכזות בזקיקי השיער ובקרקפת, בבית השחי ובמפשעה, ומכילות שמן וחלבון, הרכב שאהוב על החיידקים. בית השחי שהינו אזור סגור ולא מאוורר הוא מקום מושלם להתפתחות חיידקית וריח רע. זיעת ילדים נטולת ריח ובלוטות אלו מתחילות לפעול רק בבגרות מינית, עובדה שמסבירה מדוע זיעת המתבגרים מדיפה ריח רע. הזעת יתר מבית השחי יכולה להיות מטרידה ביותר.

לאוכל השפעה ישירה על ריח הגוף והזיעה. רצוי להימנע משתיית קפאין הממריץ את מערכת העצבים ומפעיל את בלוטות הזיעה, להימנע ממאכלים חריפים המכילים חומר כימי "קפסאיצין" המגרה את קולטי עצב בפה שמפעילים את מערכת העצבים כאליו הגוף התחמם. אלכוהול מרחיב את כלי הדם וגורם לעליית חום הגוף. שום, עמבה, בצל, ירקות מצליבים כמו כרוב וברוקולי, ואפילו תבלינים כמו קארי וכמון משפיעים על ריח הגוף והזיעה.

הזעת יתר היא התמודדות יומיומית שפוגעת קשות בשגרת החיים, תופעה שמשבשת את שגרת החיים, ולכן יש לטפל בה ביעילות, בדרך המקצועית והבטוחה ביותר, ולזכות בחיים חדשים.

 

    השינוי שלך מתחיל כאן!

    אתם מוזמנים להתקשר 2345* או להשאיר פרטים ואנחנו כבר נדאג לשאר