הזעה מוגברת היא נושא שמתקשים לדבר עליו. למעשה, אני שומע הרבה פעמים אנשים שמדברים על הזעה בהקשר של בושה. אבל אין מה להתבייש – זוהי בעיה רפואית מוכרת ותופעה רחבה. הזעת יתר בכפות הידיים אינה גורמת רק לאי נוחות, היא עשויה לשנות את אורח החיים של חלק מן האנשים הסובלים ממנה: הימנעות מאינטראקציה חברתית או מקצועית בגלל הידיים הרטובות מזיעה, חפצים שמחליקים מהיד ואפילו מקצועות שלא ניתן לעסוק בהם. אם הנכם סובלים מהזעה בידיים, אתם בוודאי מבינים היטב על מה אני מדבר. פעולות יומיומיות כמו לחיצת יד, ליטוף ואפילו הקלדה במחשב, מלוות בתסכול וחוסר נוחות. מדובר בבעיה בעלת השלכות חברתיות, שכן אנשים הסובלים מהזעת יתר נוטים להימנע ממגע, ומנגבים את ידיהם באופן קבוע כל מספר דקות במגבת חבויה או בבגדים.

הטיפול בבעיית הזעה מוגברת בכפות הידיים

אבל חשוב לי לבשר לכם כי יש מה לעשות עם הזעה מוגברת בכפות הידיים. זו אינה גזירה משמיים ויש לה שלושה טיפולים רפואיים שיכולים לסייע לכם. היוזמה לפעול בנושא ולמצוא פתרון נמצאת בידיים שלכם! אתם רק צריכים לבחור מהו הטיפול שמתאים לכם בהתאם לאורח החיים שאתם מנהלים, מידת ההזעה והתקציב שלכם. מי שכבר לקח יוזמה ועשה את הצעד, מגיע אליי למרכז רפואי VIV בהרצליה בשביל להבין מהם הגורמים להזעה ומהם הפתרונות הקיימים, אבל גם מאוד רוצה לדעת למה דווקא הוא סובל מהזעת יתר. ובכן, בדרך כלל, הזעת יתר בכפות הידיים מופיעה כבר בגיל הילדות, ולפי מחקרים אנו יודעים שזו תכונה העוברת בתורשה.

אז אילו אפשרויות טיפול עומדות בפניכם?

הראשונה היא ניתוח לניתוק העצב הסימפתטי, הקרוי בשפה המקצועית סימפטקטומיה אנדוסקופיה. זהו ניתוח המתבצע כבר שנים רבות ונעשה בהרדמה כללית, ובמהלכו מנותק העצב הסימפתטי העובר בבית החזה משני צידי עמוד השדרה. מרגע הניתוק של העצב – הזיעה מפסיקה לחלוטין באופן קבוע, ואינה צפויה לחזור לעולם. עם זאת, מדובר בפתרון פולשני הכולל הרדמה מלאה, מה שלא מתאים לרוב האנשים. חיסרון עיקרי נוסף של הניתוח הוא תופעת ההזעה המפצה (הזעה במקומות אחרים בגוף) , אשר מופיעה בדרגה כזו או אחרת אצל כל המנותחים, והיא בלתי הפיכה ולא ניתנת לטיפול. בגלל החסרונות הבולטים של הניתוח הוותיק, נולדו בשנים האחרונות שני פתרונות חדשניים ונוחים יותר למטופל.

האחד הוא טיפול בבוטוקס (בוטולינום טוקסין), שנמצא במגוון שימושים רפואיים קליניים ואסתטיים. זהו טיפול פשוט, קל ובטוח, שבמהלכו מוזרק הבוטוקס לבלוטות הזיעה בידיים וגורם להפסקת פעילותן. כאשר אני מזריק בוטוקס, אני משתמש במחט זעירה במיוחד, כך שהטיפול מלווה באי-נוחות למספר שניות בודדות בלבד. זהו טיפול יעיל וללא תופעות לוואי, ולא בכדי הוא נהפך לטיפול חשוב בבעיית הזעת יתר. תוצאות הטיפול הן מצוינות ומיידיות, אולם מאחר והשפעת הבוטוקס היא זמנית וחולפת לאחר מספר חודשים, הוא אינו פותר את הבעיה לצמיתות, ובדרך כלל יש לחזור על הטיפול לפחות פעם בשנה.

הזעה מוגברת

PalmaDry טיפול באמצעות

נוסף על הבוטוקס, קיים מכשיר מתקדם וקל לשימוש המאפשר טיפול נוח בבית. PalmaDry הוא הפתרון העיקרי כיום לבעיית הזעה מוגברת בכפות הידיים, אשר מביא להפחתה דרמטית של ההזעה עד כדי יובש מקסימלי. זהו מכשיר הפועל בשיטת היונטופורזיס, אשר משתמש במים כמוליך של זרמים חשמליים מתונים ומבוקרים דרך החלק העליון של העור בכפות הידיים. הטיפול הביתי נעשה פעמיים בשבוע, למשך כ- 20 דקות בלבד בכל פעם. השיטה היא ללא התערבות תרופתית או פולשנית, ולטעמי, מכל הפתרונות המוצעים היום לסובלים מהזעת יתר בכפות הידיים, המכשיר הזה מספק גם את הטיפול היעיל ביותר, וגם את חווית הטיפול הנעימה ביותר. היובש בכפות הידיים יישאר בתקופת השימוש במכשיר בלבד, כך שדרושה התמדה. עם הפסקת הטיפול – תחזור ההזעה המוגברת אל כפות הידיים.

עכשיו, כשאתם יודעים שיש פתרון שמתאים לכם, הכדור בידיים שלכם.

    השינוי שלך מתחיל כאן!

    אתם מוזמנים להתקשר 2345* או להשאיר פרטים ואנחנו כבר נדאג לשאר