אם פעם רק בוטוקס היה שם נרדף לפנים צעירות וחלקות, בשנים האחרונות תופסת תאוצה החומצה ההיאלורונית שמככבת לא רק בתחום מילוי הקמטים בפנים, אלא גם ליישור בליטות באף, הרמת פנים ואפילו מילוי והדגשה של עצמות לחיים וסנטר

כמו לא מעט חומרים שהגוף שלנו מייצר, גם חומצה היאלורונית (Hyaluronic Acid) היא חומר טבעי שהגוף מייצר בעצמו הנמצאת בריכוזים הגבוהים ביותר בנוזלי העיניים שלנו ובמפרקים. הבעיה היא שבדיוק כמו קולגן ואלסטין, שני חלבונים שתורמים לגמישות העור, כמות החומצה ההיאלורונית הטבעית בגופנו פוחתת ככל שאנו מתבגרים. כיום אפשר למצוא אותה במוצרים שונים החל מסרום ועד מסכות פנים ודרך הזרקות – אבל איך זה עובד?

 

בוטוקס או חומצה היאלורונית?

בניגוד לטיפולי בוטוקס, הגורמים להחלשת שרירי ההבעה ובכך מונע חריטת קמטים מבעוד מועד, החומצה ההיאלורונית פועלת כמעין חומר סיכוך והתפחה של הרקמות השונות שאיבדו מנפחן ונחשבת לחומר רב עוצמה שמכניס לחות רבה אל פני העור, זאת בעיקר בגלל היכולת של החומצה לשמור על המים בגוף.

חומרי הזרקה כמו JUVÉDERM משתמשים בצורת ג'ל של החומצה להוספת נפח לשכבה העורית של העור. עם כמה דקירות של מחט, הג'ל מוכנס לאזורים שקועים וחסרי חיים בעור, מחליק קמטים עדינים ואז מתמוסס לאט במהלך של כשנה עד שנתיים – תלוי בטכניקה ובמיקום.

מהם היתרונות בשימוש בחומצה היאלורונית?

מכיוון שחומצה זו היא חומר שהגוף שלנו כבר מייצר, היא נחשבת בטוחה לשימוש בכל סוגי ההזרקות. מדובר על טיפול בטיחותי, זמין וזול יחסית שאורך כחצי שעה וכולל מריחה של משחה מאלחשת לפני הזרקת החומצה, הוא משפר את מראה העור משמעותית ומעניק נפח לפנים באופן מידי, תוך טיפול אחד בודד ולתקופה של עד כ-12 עד 18 חודשים. והחלק אולי הכי חשוב – רואים תוצאות בלי לעבור תחת סכין הניתוחים.

תופעות הלוואי של טיפולים באמצעות הזרקת חומצה היאלורונית הן מינימליות והן לרוב כוללות נפיחות במקום ההזרקה או חבורה קטנה שייעלמו תוך כמה ימים בודדים. הדבר החשוב ביותר שיש לזכור כשבוחרים ללכת לטיפול כזה הוא לבחור רופא מומחה שפועל במרפאה שעובדת על פי כל התקנים המחמירים. אומנם מדובר בחומרים לא מסוכנים, אבל במקרים נדירים של הזרקה לא נכונה עלולים לפגוע בכלי הדם.

אז איך זה בדיוק עובד?

במרכז הרפואי לבריאות ואסתטיקה VIV אשר נוסד ומנוהל על ידי דוקטור צחי וידר, מומחה בעל שם בכירורגיה אסתטית, קיימים למעשה שלושה חומרי מילוי של ג׳ובידרם המיוצרים על ידי חברת אלרגן הבינלאומית, מחלוצות פיתוח מוצרי חומצה היאלורונית ורפואה אסתטית בכלל. כל החומרים של החברה נחשבים בטוחים לשימוש ועומדים בקריטריונים הכי גבוהים:

ג’ובידרם אולטרה (Juviderm Ultra): חומצה היאלורונית למילוי קמטים וקפלים עם נפח גדול יותר. תוצאות נשמרות למשך של עד 12 חודשים.

ג’ובידרם וולבלה (Juviderm Volbella): חומצה היאלורונית לטיפול בקמטים עדינים ולטיפול בשפתיים עם תוצאות הנשמרות למשך של עד 12 חודשים.

ג’ובידרם וולמה (Juviderm Voluma): חומצה היאלורונית להשבת נפח הפנים עם תוצאות הנשמרות למשך של עד 24 חודשים.

כל החומצות מכילות לידוקאין המסייע בהפחתת אי-נוחות בזמן הטיפול.

הטכניקות הפופולריות להזרקת חומצה היאלורונית

קיימות מספר טכניקות קלאסיות, חיוניות ומוכרות המשמשות להזרקת חומרי מילוי עוריים על פי קווי המתאר ונפח הפנים ולמילוי קמטים:

  1. multy Puncture – טכניקה זו היא טכניקה תוך-עורית שטחית המורכבת מביצוע סדרת זריקות במרחק של 2-4 מ"מ זה מזה. קצה המחט מוחדר לעומק של 1 עד 2 מ"מ. טכניקה זו כוללת הזרקת כמות קטנה מאוד של מילוי עור (טיפות) לדרמיס השטחי וניתן להשתמש בה לטיפולי התחדשות והתייבשות.
  2. Linear Threading \Retrograde – טכניקה זו כוללת כניסה לעור בזווית של 30 מעלות ובעומק של כ-10 מ"מ, וביציאה עם המחט  החומר למעשה מוחדר ומפוזר כל הדרך עד שהמחט יצאה מן העור.
  3. Cross Hatching – בשיטת ה"בקיעה הצולבת", הרופא למעשה יוצר רשת על ידי הזרקת החומר שתי וערב. לשיטה יתרון כאשר מזריקים לאזור הפה. טכניקה זו משמשת כאשר שטח גדול יחסית דורש תיקון.
  4. Fan technique – בשיטת המניפה, הרופא נכנס מנקודה אחת אל תוך הקמט ולאחר הזרקה בקו יחיד באופן רטרוגרדי, כיוון המחט משתנה תוך שמירה על אותה נקודת כניסה, ומילוי מוזרק מחדש לאורך קו חדש.
  5. Sandwich Technique – כמשתמע משמה, בעזרת שיטה זאת הרופא מזריק לשכבות שונות של העור סמיכויות שונות של חומצה היאלורונית. משתמשים ב"שיטת הסנדוויץ" בעיקר בעור פנים מלא קמטים שאיבד מנפחו. הרופא מזריק חומר מילוי סמיך לשכבות העמוקות של העור כדי למלא את הנפח שחסר ולאחר מכן חומר מילוי דליל יותר לשכבות העליונות של העור כדי למלא את הקמט.

הזרקת חומצה היאלורונית

 

לא רק לקמטים: כל הטיפולים בחומצה היאלורונית

אחרי שסקרנו את כל השיטות והחומרים בהם אנו משתמשים, הנה כמה דוגמאות לטיפולים בחומצה היאלורונית, מלבד מילוי של קמטים וקמטוטים עדינים:

8Point lift הרמת פנים ללא ניתוח: במרפאה שלנו קיימת שיטת  הזרקת חומצה היאלורונית בשיטה מהפכנית. מדובר על שיטה לא ניתוחית להרמת הפנים והשבת נפחים אבודים בעזרת מילוי חומצה היאלורונית ב-8 נקודות אסטרטגיות בפנים המרימה ומותחת את העור, וכתוצאה מהמתיחה עומק הקמטים מצטמצם. התהליך להרמת פנים נמשך כ־30 דקות ונחשב לקסם שמחזיר את ההמראה הרענן ואת הגלגל לאחור באופן מיידי ומחזיק עד שנתיים.

פיסול קו לסת וסנטר: סנטר ולסת מהווים אלמנטים חשובים בפרופורציית הפנים ומקנים מראה אטרקטיבי ומושך. בעזרת הזרקה של חומצה היאלורונית תראו השפעה מיידית, כמעט ללא כאבים וללא זמן החלמה ארוך.

טיפול חדש יחסית שמבוצע באותה שיטה הוא עיצוב של האף. בניגוד לעבר, כיום לא ממהרים לעבור תחת סכין המנתחים וניתן לטפל בבלט באף או חוסר פרופורציה בעזרת הזרקת חומצה היאלורונית.

עיבוי שפתיים: טיפול המעניק סימטריה ומראה מלא אך טבעי לשפתיים ומסייע בגיל מבוגר להחזיר נפחים אבודים לרקמת השפה האדומה ולמתיחת קמטוטים סביב הפה. זמן הטיפול אורך כ-15 דקות ושינוי נראה בצורה מיידית. יכולה להיות נפיחות לאחר הטיפול שתארך יום יומיים, והתוצאות מחזיקות לשנה.

מילוי והדגשת עצמות לחיים: טיפול של הדגשת עצמות הלחיים מעניק קו חד ויפה לפנים, ובנוסף הרמה של הנפילה ההתחלתית בגילאים צעירים. הטיפול בחומצה היאלרונית שאורך כ-15 דקות, לרוב אינו כולל כאב כלל והתוצאות נשמרות לתקופה של בין שנה וחצי לשנתיים.

שאלות ותשובות נפוצות

לכמה זמן מחזיק טיפול עם חומצה היאלורונית?

כאמור ישנם סוגי טיפולים שונים שמיועדים למקומות שונים בגוף ומבוצעים על אנשים שונים, ולכן זמן ההשפעה של הטיפולים משתנה בין אדם לאדם ובין טיפול לטיפול. בחלק מהטיפולים, אלה שמבוצעים באזורים פעילים, כמו הפה או העיניים, התוצאות ישמרו לכשנה ובאזורים אחרים, כמו הסנטר למשל התוצאות יכולות להחזיק גם שנתיים.

מתי רואים תוצאות?

אחד מהיתרונות הגדולים של הטיפול הוא ההשפעה המידית של הטיפול, וכבר בסיומו, כשהנפיחות יורדת ניתן לראות תוצאות מדהימות.

מהו הגיל המומלץ להתחיל בטיפול בהזרקת חמצה היאלורונית?

מכיוון שמדובר בחומר טבעי בטוח לשימוש ניתן להשתמש בחומצה היאלורונית בכל גיל. יחד עם זאת אין טעם לעבור טיפול אסתטיקה  (אלא במקרים מיוחדים) מתחת גיל 30.

לאיזה אזור בגוף מתאימה הזרקת חומצה היאלורונית?

חומצה אהודה זו מתאימה לשימוש בעיקר באזור הפנים והצוואר והיא נותנת מענה לאיבוד נפח הרקמה התת-עורית ומילויו מחדש.

כיצד יש להתכונן טרם מילוי קמטים בחומצה היאלורונית?

מומלץ להגיע למרפאה כחצי שעה עד שעה לפני הזמן, זאת כדי להגיע לטיפול בשקט וללא לחץ. לפני ההזרקה תינתן זריקה מאלחשת שמפחיתה את הכאב וגורמת לתהליך להיות קל ולא מציק יחסית.

האם מילוי חומצה היאלורונית זה כואב?

טיפול באמצעות חומצה היאלרונית נחשב בעל רמת כאב נמוכה, ובכל מקרה יש שימוש בחומרים מאלחשים טרם הטיפול. בחלק מהמקרים הטיפולים אורכים כ-15 דקות עד כשעה והתוצאות כאמור נראות באופן מיידי ומחזיקות לטווח של עד כשנתיים, תלוי בסוג הטיפול.

מילוי חומצה היאלורונית

 

    השינוי שלך מתחיל כאן!

    אתם מוזמנים להתקשר 2345* או להשאיר פרטים ואנחנו כבר נדאג לשאר

    מתעניינת בטיפול חומצה היאלורונית? במרכז לאסתטיקה רפואיתVIV  מבית ד"ר צחי וידר, תקבלי מענה לכל השאלות והצרכים לצד ליווי ופיקוח אישי מצוות המומחים המוביל בישראל. לקביעת פגישת ייעוץ וטיפול חייגי *2345